Lichtschakelaar interieur lam/slecht contact

haassie

Forumguru
laatst viel me op dat bij het openen van het portier de verlichting niet aan ging. Beetje tikken op de schakelaar in de hemel deed het weer aan gaan.

Uit stand - werkt normaal
Aan stand - werkt normaal
Portier stand- beetje rommelen laat het licht aan gaan.
Links en rechts manueel werken ook prima.

Heb het kapje van de verlichting eraf gehaald je ziet dan het schakelaar blokje zitten maar lijkt me geheel gesloten. Vraag me af of het knopje ook van de schakelaar kan?

Iemand dit ook weleens gehad en hoe opgelost?
 

Hakar

Donateur
Heb bijna het vergelijkbare gehad in de Fabia 2005.
Bijkomend was dat daar af en toe aan en uit via de schakelaar niet jofel werkte.

Heb getest of er signaal via de bedrading naar de hemel kwam bij het openen en sluiten van de deuren met een multimeter.
Dat was allemaal goed.

Via Ali een nieuwe verlichtingsunit gescoord, gemonteerd en opgelost.

Begin dus eens te checken of er signaal op je unit komt wanneer je de deuren opent, en of die wordt onderbroken wanneer je die weer sluit.

PSje. Bij mij kon het knopje van de schakelaar, en daarna direct in de kliko, nadat ik de nieuwe van Ali al had.
Is dus niet aan te raden.
 

haassie

Forumguru
Bij mij is het echt de achakelaar die een beetje brak is hoef maar heel licht aan te raken en het gaat weer uit...vreemd weer dat zoiets stuk gaat terwijl ik er echt nooit aan zit haha
 

Hakar

Donateur
Ik heb destijds deze besteld;
https://nl.aliexpress.com/item/Warr...430.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6e4e4c4doDft18

Nog even een snelle zoekopdracht gedaan voor de Superb voor ik de kwalificatie Formule1 ga kijken.
Hier de algemene resultaten voor lamp Superb;
https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20180901041421&SearchText=lamp+superb

Wel even checken of het gebodene wel echt geschikt is voor jouw uitvoering.
Soms zijn die Chinezen zeer creatief met het bedenken van omschrijvingen.
 

Eltjo

Forumguru
Veel spuiten... Klein gaatje boren.... (zo heb ik bij m'n Passat de climatronic klep-positie sensoren gefixed een aantal jaren terug)… € 12,- bij Ali is niet veel trouwens!
 

haassie

Forumguru
12€ ? Wat heb je voor dat geld. Heb gister gekeken bij ali maar niets kunnen vinden dat overeen kwam met mijn superb. Zag een aantal units voor vw maar niet voor de superb
 

Hakar

Donateur
Trek je interieurverlichting eens uit je hemel.
Zit met twee schroefjes vast.
Als het goed is staat er een nummer op de achterkant van de unit.
Tik dit nummer eens in op Koekel.
Je zult zien dat de units worden gebruikt voor VW, Seat, Skoda en soms ook Audi.

En met dat ingeven van het nummer op Ali, krijg je soms direct treffers voor je [tem.
 
Bovenaan Onderaan