Lichtschakelaar automatisch

Desperado

Forumguru
Ben zeer benieuwd! Ik heb op de Fabia wel DRL maar geen automatische verlichting. Dat lijkt me wel handig.
 
Grmbl, mini update:

de vcds verbind met de Skoda, wil byte 14 bit 7 activeren, en wil deze toevoegen aan de wagen.

maar als we daarna terugkomen om te controleren dan is de functie gedeactiveerd...

binnenkort de OBD11 van een kennis proberen; word vervolgd...
 
Tsja je loopt kwa software achter, maar als je een clone hebt ( vermoed ik nu bijna zeker) dan zal deze door de update op slot gezet worden ( niet bruikbaar meer )
Dus zou zeggen zoek een anders een ander die wel een officiële kabel heeft.

Begrijp ik dan uit dit verhaal, dat wanneer Ross Tech een update doorvoert, dat je dan geen wijzigingen meer kunt maken, maar alleen nog kunt uitlezen/fouthistorie wissen?
 

EdK

Forumguru
Je kunt blijven doen met je kabel wat je nu ook doet, MAAR zodra je hem wilt updaten dan kun je er helemaal niets meer mee !
De software van Rostech herkent de illegale kabel en de nieuwere versie software blokkeert je kabel ! En dat is dus hun optreden tegen de illegale kabels.
En ook ik ben met een illegale kabel ooit begonnen, maar had zelfde verschijnsel waar jij ook tegenaan loopt.
Je codeerde iets en alles leek goed te gaan volgens de meldingen, en uiteindelijk stond hij toch nog in de oude instellingen.
Toen ging er een officiele kabel op en deed de zelfde instellingen en werkte alles gewoon naar behoren.
 

hemi24

Forumguru
Welkom trouwens!

Een rode zie je niet zo vaak!
Ken ze eigenlijk alleen als bedrijfsauto van DE of van Hilti; aangezien je in Friesland woont gok ik op de eerste?
 

Kempes

Forumguru
Het zal vast met de illegale kabel te maken hebben, maar wat ik mij herinner van toen die van mij geprogrammeerd werd met de auto knop was dat ik na het programmeren in de mfd van de auto eerst op reset naar fabrieksinstellingen moest uitvoeren...dus mocht je met een goede kabel geprogrammeerd hebben en het werkt nog niet onthoud dit dan even....
 
OBDeleven update..

Na 1 uur pielen om de verbinding te realiseren, blijken de modules niet bereikbaar...

29E3DED6-92D6-48AE-8CD2-525B20AC5BFA.jpeg

De vragen die ik nu heb:

Mis ik ergens een module in de wagen? (Paarse draad naar lichtschakelaar positie 2 is aanwezig)

Welke stap nu te ondernemen?


Graag zou ik de bochtverlichting, ChLh en Needlesweep geactiveerd zien, plus eventuele ander opties die ik tegen kan komen...

Pleh?!
 
Het zal vast met de illegale kabel te maken hebben, maar wat ik mij herinner van toen die van mij geprogrammeerd werd met de auto knop was dat ik na het programmeren in de mfd van de auto eerst op reset naar fabrieksinstellingen moest uitvoeren...dus mocht je met een goede kabel geprogrammeerd hebben en het werkt nog niet onthoud dit dan even....

Mag ik vragen waar jij dit hebt laten doen? Of dat je misschien nog weet welke opties in vcds dit zijn?
 

VAG-man

Forumguru
Je kunt zonder de nieuwe verlichtingsschakelaar met "auto" er op ook 2 pinnen doorlussen, zodat de auto start met de dimlichten aan.

Trouwens welkom Jeroen.
 
Je kunt zonder de nieuwe verlichtingsschakelaar met "auto" er op ook 2 pinnen doorlussen, zodat de auto start met de dimlichten aan.

Trouwens welkom Jeroen.
De auto start al met de 2 buitenste lampjes in de mistlichthuizen aan, ik vermoed de drl. Deze gaan uit met de dimlichten aan
 

Antera

Donateur
Ch en lh werkt alleen als je een lichtsensor hebt. (Kan je zien aan de buitenzijde of je een lichtsensor in de spiegelvoet hebt) Deze zit vaak alleen op de ambition met een normale lichtschakelaar.


Het werkt alleen op de facelift niet op de pfl

Dan kan je 2 opties kiezen om het voor elkaar te krijgen

1. Draad 2 en 3 omwisselen in de schakelaar. Zo maak van de stadslichtstand een autostand
2. Plaatsen van een auto schakelaar en dan het volgende coderen:
Byte 17 bit 4,5 en 6 activeren.

Als bij 0 je mistlampen branden is dat je dagrijverlichting. Te zien aan het feit ook dat ze uitgaan bij dimlicht.

Lukt codeer niet dan heb je vermoedelijk een immitatiekabel die dat niet kan. Langs komen is een optie :-)

Neede sweep hangt af van de software van de tellerklok
 
Bovenaan Onderaan