Lichten

Hey guys.

Dit is misschien een noob vraag.. maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de twee mistlichten achteraan branden ? Standaard brandt blijkbaar enkel het linkerachtermistlicht, terwijl ik bij nazicht van de lichtblokken gezien heb dat de lampen van beide lichtblokken exact dezelfde zijn, er steekt dus aan beide kanten een lamp van P21w/4w (4w zijnde gewoon achterlicht + 21w voor de mistlampfunctie)

Wel heb ik gezien dat er 1 kabeltje minder loopt naar het rechterblok... dus dat zal dan wel van de mislichtfunctie zijn veronderstel ik ? :S


Heeft er trouwens iemand ervaring met LED lampjes ? Persoonlijk vind ik de achterlichten van de Superb (begin 2006) wat "magertjes" . LED achterlichten zouden veel mooier zijn... maar ik heb geen idee waar ik ze moet kopen :S
 

higgy

Forumguru
LED lampen zijn zeker mooi. Maar als je die monteert loop je dik kans dat, net als bij de O2, je boordcomputer 'defecte lamp achterzijde' meldt.
 
LET OP: In Nederland is het gebruik van 2 mistachterlichten niet toegestaan! Je krijgt hier onherroepelijk een bekeuring voor. Nog steeds worden er in Nederland auto's afgeleverd waarbij beide mistachterlichten het doen. Dit kan je geld kosten!
Bovendien mag je je mistlamp pas activeren bij een zicht minder dan 50m
 

Mark

Banned
Weet niet of de SuperB in Engeland word verkocht, anders kon je daar een rechts achterlicht bestellen met mistlicht.
Denk zelf dat dat te regelen valt met je dealer om zoiets te bestellen.
 

purk

Senior Member
LET OP: In Nederland is het gebruik van 2 mistachterlichten niet toegestaan! Je krijgt hier onherroepelijk een bekeuring voor. Nog steeds worden er in Nederland auto's afgeleverd waarbij beide mistachterlichten het doen. Dit kan je geld kosten!
Bovendien mag je je mistlamp pas activeren bij een zicht minder dan 50m


Hoe kan het dan zijn dat bij de polo variant en golf variant van bouwjaar 93 tot 98 standaard is uitgevoerd met 2 mistachterlichten.....
 
Dat zeg ik! Fabrikanten en importeurs, de oplettenden daargelaten, trekken er zich geen jota van aan en leveren auto's af met 2 werkende mistachterlichten. Ik vind het trouwens hoogst irritant om een auto voor mij te hebben die, zonder dat het nodig is, zijn mistlamp aan heeft. Laat staan twee stuks!
Trouwens Purk, gezien je beroep kan jij mijn verhaal toch wel onderschrijven?
 

purk

Senior Member
ik had hem al verwijderd dacht ik..............niet dus.

ja dat kan, maar het is in nederland helaas zo dat voor de apk weer andere regels worden aangehouden, dan de politie

voorbeeld, duplicaatcode op de kenteken moet voor de politie aanwezig zijn, als dat wel op het kentekenbewijs staat.

Maar voor de apk hoeft het niet op het kenteken van de auto te staan. Mits het kentekenbewijs maar overeenkomt met het raadpleegscherm van de rdw.
 
Dat zeg ik! Fabrikanten en importeurs, de oplettenden daargelaten, trekken er zich geen jota van aan en leveren auto's af met 2 werkende mistachterlichten. Ik vind het trouwens hoogst irritant om een auto voor mij te hebben die, zonder dat het nodig is, zijn mistlamp aan heeft. Laat staan twee stuks!
Trouwens Purk, gezien je beroep kan jij mijn verhaal toch wel onderschrijven?
Dit is idd zo, en ik gebruik ze dan ook echt wel wanneer het echt nodig is. Persoonlijk krijg ik het ook serieus op mijn heupen van mensen die al hun mistachterlichten opzetten onmiddellijk als het wat regent.

Om nog maar te zwijgen van de idioten die altijd hun voorste mistlampen opzetten, gewoon om show te verkopen :S
 
Bovenaan Onderaan