Lichten aan bij regen.

Zwapp

Forumguru
Hallo allemaal,

Hoop dat dit topic meer reacties geeft als de vorige :dankje:

Waar kan ik in vcds instellen wanneer mijn verlichting aan gaat als het regent?
Hij moet nu zeker 9x wissen achter elkaar voordat ze aanspringen, dat zou ik dus wel eerder willen...

Blackokkie2

Forumguru
Bij mij is het iets van 4 of vijf keer wissen, wel aaneengesloten, als er een kleine pauze tussen valt begint hij weer opnieuw te tellen.

hemi24

Forumguru
Volgens mij heeft de regenwissen functie een tijdsafhankelijke drempel die je kunt instellen... 10 sec als ik me niet vergis?

Joske

Forumguru
Hoe bedoel je dat precies @Jee13 ?
bedoelt hij mee: dat je de "tint" van je ruit aanpast, een autoruit is nooit 100% transparant, maar altijd wat "getint". Als je dat percentage nu hoger instelt dan het werkelijk is, zal de RLS (rain-light-sensor ofzoiets) sneller de verlichting inschakelen. En dit kan je, als ik mij niet vergis, mbhv vcds. (en vcp dan ook)

Zwapp

Forumguru
De tint aanpassen is mij gelukt maar deze kijkt dus hoe donker het is.

Wat ik graag zou willen is dat de verlichting eerder inschakeld bij regen.
Op mijn vorige O2 ging de verlichting aan na 4x continue wissen, bij de huidige O2 is dit na 9x.
Mijn vraag is, kun je dit ergens instellen?
Of het qua tijd of aantal keer wissen heeft te maken is mij ook niet duidelijk hoor @hemi24

Joske

Forumguru
Of het qua tijd of aantal keer wissen heeft te maken is mij ook niet duidelijk hoor @hemi24
volgens de handleiding is het op tijd, althans zo was in het de FL en zo is het in de O3. En moest op de "snelste" intervalstand zijn dat de ruitenwissers aan het wissen zijn.

hemi24

Forumguru
Bij mijn huidige Golf 7 staat de regenwissen ingesteld op 10sec.
Kan me best voorstellen dat dit ongeveer overeenkomt met 7 tot 9 wisbewegingen...

Tunnellicht staat op 5 sec, zag ik toevallig. Maar beiden zijn in VCDS aan te passen middels "10 adaption"

Zwapp

Forumguru
Blij te horen dat het wel is in te stellen @hemi24 ! Weet je ook toevallig in welke module dat is in te stellen?

[Edit]
Gevonden, in 09-Central electronics!
Daar kun je zowel lichtsensor als regensensor aanpassen alsook regenlicht.

Bedankt allemaal voor de input!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan