Lexus, Alfa, Saab, Skoda, Subaru, Honda

SoBigItHurts

Nieuw lid
Hallo,

Mijn eerste post hier en laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik ga van werkgever veranderen en mag een nieuwe leasebak uitkiezen. In principe bepaal ik zelf het leasebedrag, maar dat gaat uiteindelijk wel ten koste van wat ik overhou aan het einde van de maand.

Ik heb in de volgende auto's gereden:

Lexus IS250, Automaat
Alfa Spider 2.2 JTS
Saab 9-3 Estate 1.8T
Skoda Octavia RS Sedan

en de volgende auto's staan nog op het lijstje:

Subaru Impreza WRX
Honda Accoord 2.4 S type

Op dit moment rij ik in een Alfa 159 1.9 JTS Sedan.

Welke auto denken jullie dat ik tot nu toe het beste vind rijden? Mischien is het "beste" niet het goede woord, het "leukst" is mischien beter.
Leuk vanwege het scherpe sturen, helemaal vergeleken met de Saab, wat viel die auto tegen.
Leuk vanwege de reactie van de auto op het gaspedaal, zelfs vergeleken met de Lexus waar een 2.5 Liter V6 automaat in ligt.
Leuk vanwege het feit dat je geld overhoud in je zak aan het einde van de maand terwijl je een complete auto rijdt.

Ik denk dat ik eruit ben, tenzij ik helemaal gek wordt van de WRX, maar ik ga ervan uit dat die te extreem is en te lelijk voor dagelijks gebruik. De Honda 2.4 S komt mischien het meest in de buurt van de Skoda, maar dan moet ik het wel doen met een sedan en 17" velgen voor een prijs die hoger ligt dan de RS Combi die ik wil
smile.gif
 
welkom! ben benieuwd naar jouw uiteindelijke keuze...heb goede ervaring met mijn alfa romeo: direct stuurgedrag
xyxthumbs.gif

heb je ook aan de GT gedacht ipv de Spider?
 

Dutch4x4

Senior Member
Waarom die Lexus een automaat? Als handbak lijkt hij me wel wat, zeker vanwege de achterwielaandrijving.
 
probeer met een alfa eens aan een verkeerslicht in 1 keer 180° te draaien en terug te rijden vanwaar je komt.
en probeer dàt dan nog ns opnieuw, met de skoda.
 

Jpoers

Lid
@Vroomster, je bedoelt zeker het 0,5m verschil in draaicirkel? 10,2 vs 10,7

Maar de auto's verschillen nogal qua karakter,
Lexus - luxe wagen met uitstraling. (sedan)
Alfa - prachtige wagen met karakter (cabrio)
Saab - zweedse degelijkheid, (combi)
Skoda - Snelle, maar ook degelijke auto (sedan)

WRX - Schreeuwerige brulbak, niet erg praktisch
Honda - Anonieme auto

Zijn er niet een paar eisen waar je zelf aanvast wil houden?
Waarvoor zal de auto het meest gebruikt worden? Of voornamelijk voor vervoer van A naar B. En op vakantie gaan er alleen een paar koektrommels mee als bagage?
 
@Jpoers, die bedoel ik, inderdaad. de 11.6meter
1884.gif
van de alfa tegen de 10.2meter
2133.gif
van de skoda. het is een héél verschil, ik rij met een octavia, mijn collega met een alfa, en we merken wekelijks dit grote verschil op. en het kan behoorlijk vervelend zijn (voor mijn collega)!
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Net zoals JPOERS zegt, waarvoor wil je de auto gebruiken.
Moeten er nog kinderwagen(s) mee?
Veel bagage?

Zo nee dan zou ik zeker voor de WRX gaan.
En wat vind je EXTREEM?
Het uiterlijk van de WRX valt best wel mee.
Je kunt zelf bepalen hoe groot je de kofferbakspoiler wilt, als je hem wel wilt.
Daarbij stuurt een WRX lekker strak en is de WRX makkelijk een beetje meer PK toe te dienen. (270PK)


Hmm en dat zeg ik allemaal op een Skodaforum.

Maar moeten er nu juist wel veel bagage mee, ga dan zeker eens proefrijden in een Skoda Octavia Combie RS.
Ook deze is nog redelijk makkelijk te tunen naar 240 PK.

En ook de Honda is een hele mooie auto maar daar weet ik niet veel van.

Is eventueel een Volkswagen Golf R32 niets voor je?

Sucses met uitzoeken,
Marcel
 

japiejo5

Actief lid
Luxe probleem
wink.gif


waarom viel die saab trouwens zo tegen!

Zou mijn keuze zijn! Sedan dan!

succes met je keuze!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SKODACHAUFFEUR</font><hr />

Is eventueel een Volkswagen Golf R32 niets voor je?


[/ QUOTE ]

de R32 is wel een pak duurder als de O2 RS.

Ik zou dan eerder een GTI nemen full option ofzo.
Dat vind ik nu het grote voordeel van de golf gti tov de o2 rs, ze zijn handgeschakeld beiden ongeveer even snel, maar die golf kan die fantastische DSG krijgen en de O2 niet.
 

sitechris

Donateur
Er zit wel een verschil in qua uitrusting. Wil je die gelijktrekken, dan brengt dat de prijs Golf al snel boven de 40k
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Er zit wel een verschil in qua uitrusting. Wil je die gelijktrekken, dan brengt dat de prijs Golf al snel boven de 40k

[/ QUOTE ]

bwa een golfje gti full option kost dacht ik 34000 zonder korting dan heb je wel een pak meer als in de octavia standaard.

R32 daar en tegen zit je idd full option rond de 40 000 zonder korting.
 
waar je zeker eens voor moet loeren is een mazda 6 mps, 260pk 380 nm en kost maar 34 000 en die is ZEER compleet uitgerust.
 
Mijn euro viel pas toen ik het gepost had dat er hier bijna alleen maar Nederlanders zitten...
blush.gif


Maar dan nog, ik vind die mazda 6 mps enorm schappelijk geprijsd als je vergelijk met een golf GTI of een R32.
 
als je verschillende tests leest zijn ze er toch veel positiever over hoor, binnen aanzienlijke tijd zelf ook eens een testritje proberen te versieren
smile.gif
.
 

___JC___

Forumguru
Als een Mazda 6 MPS in Belgie 34.000 euro kost, wat kost een Evo dan? Want ik was opzich zeker positief maar niet gezien de prijs en de andere auto's die je voor dat geld kan kopen. (overigens ook een probleem wat de Mazda 3 MPS gaat hebben naar mijn mening).
 

sitechris

Donateur
de 6 is idd best prijzig, maar de 3 is echt een koopje als je kijkt naar uitrusting/prestaties. Noem mij een auto van 34k die 260 pk levert en een puike uitrusting heeft (oa xenon standaard)
 

___JC___

Forumguru
In topgear mag staat een test met de 3 MPS, Civic type R, GOlf GTI, Leon Cupra, Atra OPC e.d.
De Mazda komt er zeker niet als beste uit maar heeft wel de meeste pk's. Het onderstel is niet al te best, de looks zijn van buiten wat saai en van binnen wat goedkoop.

Qua pk per euro doet ie het wel aardig ja maar 'power is nothing without control'. Je kan nog zoveel pk hebben zonder goed onderstel ben je altijd langzamer...
 
Bovenaan Onderaan