Levertijd Roomster

jaspernl

Actief lid
Weet iemand hier misschien de levertijd van een Roomster?
Zoals (wellicht) bekend ben ik in de race om er 1tje tegaan leasen. Maar zoals wellicht oo bekend, zijn leasemaatschappijen niet echt happig als het gaat om ht op naam stellen van een auto in, zeg, de laatste 6 weken van ht jaar: Dan wachten ze liever tot januari ivm retserende marktwaardes.

De offerte wordt als het goed is op dit moment opgemaakt bij de dealer. Daarna moet er ook nog een leaseofferte worden gemaakt, en moet er wellicht nog links en rechts iets geschaafd worden.

De uiteindelijke bestelling kan dus nog wel 1 a 2 weken duren.
Ben daarom benieuwd of ik dit jaar de RR nog onder mijn k*nt mag ervaren...

Lang verhaal voor zo'n korte vraag... Anyone?
 

higgy

Forumguru
Vraag de dealer of hij kijkt wat er in NL op voorraad staat. Dat kunnen ze en doen ze graag. Zo is (mag ik Mark?) Nomad snel aan zijn O2 combi gekomen omdat er een (gangbaar) model naar zijn wens op voorraad stond.
Tenzij jij een exoot qua uitrusting gaat bestellen, dan zou het wel heeeeel toevallig zijn dat ze die net op voorraad hebben.
 

Abo

Lid
Gemiddeld bedraagt de levertijd 8 tot 10 weken, indien niet op voorraad bij Pon. Op mijn Roomster heb ik 10 weken moeten wachten.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Mijn super RoomsteR is besteld in week 14, stond bij de dealer in week 23, en is afgeleverd in week 25.
De prognose was in eerste aanleg 8 tot 10 weken, dus dit klopte uiteindelijk goed. Doordat onder andere de velgen nog een black chrome behandeling moesten krijgen en LPG3 ingebouwd moest worden is het maar een klein beetje buiten de geprognotiseerde tijd gekomen.
En hij rijdt nog steeds super!
 

EdK

Forumguru
Mijn super RoomsteR is besteld in week 14, stond bij de dealer in week 23, en is afgeleverd in week 25.
De prognose was in eerste aanleg 8 tot 10 weken, dus dit klopte uiteindelijk goed. Doordat onder andere de velgen nog een black chrome behandeling moesten krijgen en LPG3 ingebouwd moest worden is het maar een klein beetje buiten de geprognotiseerde tijd gekomen.
En hij rijdt nog steeds super!


Meen dat ik een 8 a 10 weken heb gewacht ! Maar dat was ook net toen hij maar net 4 weken op de markt was !

Maar hou gewoon die 10 weken aan en alles wat sneller is is meegenomen !
Of je nou 6 of 10 weken moet wachten, het duurt zo en zo veel te lang !
 

jaspernl

Actief lid
Meen dat ik een 8 a 10 weken heb gewacht ! Maar dat was ook net toen hij maar net 4 weken op de markt was !

Maar hou gewoon die 10 weken aan en alles wat sneller is is meegenomen !
Of je nou 6 of 10 weken moet wachten, het duurt zo en zo veel te lang !

Eens! 10weken... Dat wordt krap dan...
1 september bestellen
10 weken wordt dan half november...
ik ga haast maken!!

Thanx guys!!
 

Hugo1973

Actief lid
Succes, en natuurlijk veel sterkte met wachten!

Zelf heb ik gelukkig niet zo lang op mijn O2 hoeven wachten. Ik heb gewoon aan de dealer gevraagd wat er bij PON op voorraad was. Daar bleek een mooie uitvoering te zijn die ik graag wilde hebben. Ook leverde dat nog extra korting op.
En aangezien ik geen baas heb die mij een lease auto geeft scheelt dat dus prive toch een hoop centjes.
 

Fille

Nieuw lid
Hier in België ging de wachttijd zeer vlug (november 2007). Ik heb inderdaad gevraagd naar wat de invoerder in voorraad had. Ik wou zeker een 1.9 TDI, uitvoering "disney on ice" (tja die naam...), die wel goed voorzien is van opties. Vermits ze daar in de reclame steeds met die uitvoering uitpakten, waren er toch meerdere op stock ook in de kleur die ik wou. Ik heb hooguit 10 dagen moeten wachten! En bovenden nog een mooi extraatje, nl. een gratis draagbaar gps op Roomsters in voorraad, een actie die dan net startte.
Ook bij onze Fabia, in maart 2007, hebben we een wagen uit de voorraad van de invoerder gekozen, en hebben we hooguit 14 dagen gewacht.
Als je niet echt kieskeurig bent tot in de laatste details wat betreft de opties, kan het dus snel gaan. Althans hier bij de Zuiderburen toch.
 
Bovenaan Onderaan