Levertijd ong 1 maand

Ik heb 13 januari een octavia combi 1.8 tsi besteld en 32 dagen later (17 februari) staat hij al bij de dealer.
 

Michel

Forumguru
De mijne heb ik op 10 januari besteld en gisteren kreeg ik van de dealer te horen dat zij hem al hadden ontvangen. In eerste instantie hield ik rekening met een levertijd van vier maanden (dit was bij de bestelling aangegeven), maar het is dus fors minder geworden.

Naar alle waarschijnlijkheid kan ik hem volgende week ophalen.
 
Dat is echt snel!
Op 10 februari is mijn octavia hb BE 1.9tdi besteld.
Deze wordt pas in week 19 geleverd :(
Hoop dat de mijne ook eerder komt, kan niet wachten!
 
Ik ben jaloers.... :(

Maar het is absoluut tof voor je!

Daan belde mij gisteren en ik vroeg hem het is toch de juiste.
Jaja zei hij ben er al een keer rond gelopen
Ik ben deze voormiddag gaan kijken en het is inderdaad de juiste

Ik hoop dat die van jouw er nog sneller is dan de mijne
 

asdekoning

Nieuw lid
Het kan dus toch snel, beter!

Begin januari heb ik de mijne besteld, een 1.4 TSI Combi Elegance. Levertijd in eerste instantie komende vrijdag 20 feb. Later berichten gekregen dat het week 9 en toen week 11 zou worden, en nu kreeg ik onderstaand mailtje vanochtend:

"Tot mijn verbazing zag ik vanmorgen wederom een wijziging in de productieweek.
Heb de importeur gevraagd om uitleg , maar het komt door een schaarste aan 1.4 tsi motoren
Hij wordt nu gebouwd in week 12 en zal dan rijden begin April."



Jammer maar helaas niks aan te doen.

Gr Addie
 

Maarten

Forumguru
Daan belde mij gisteren en ik vroeg hem het is toch de juiste.
Jaja zei hij ben er al een keer rond gelopen
Ik ben deze voormiddag gaan kijken en het is inderdaad de juiste

Ik hoop dat die van jouw er nog sneller is dan de mijne

Arme verkoper...ik heb hem bij de koop van onze auto ook al eens voor de gek gehouden. Een collega van me kocht een donker grijze Seat en kreeg een knal gele afgeleverd. Ik vertelde hem toen dat hij wel de juiste moest bestellen. Hij had overigens niet de verkeerde kleur besteld, maar een van zijn collega's. Uitgerekend kreeg ik dus een compleet verkeerde auto.

Ik denk niet dat de mijne er sneller is. Ik heb nog geen definitieve productieweek doorgekregen.
 
In het andere levertijd draadje is de vraag gesteld of jezelf de voortgang van de productie kan volgen of dat dit altijd via de dealer. Volgens mij loopt dit via de dealer.

Iemand een idee??
 

Michel

Forumguru
Dat is echt snel!
Op 10 februari is mijn octavia hb BE 1.9tdi besteld.
Deze wordt pas in week 19 geleverd :(
Hoop dat de mijne ook eerder komt, kan niet wachten!

Mijn dealer vertelde mij dat mijn auto relatief snel is gebouwd, omdat al vrij snel na de introductie van de gefacelifte Octavia mijn bestelling had gedaan. Daarna is er toch een golf(je) aan verkopen achteraan gekomen en die worden met langere wachttijden geconfronteerd.

Mijn auto kan ik trouwens op donderdag 26 februari ophalen. Al met al heb ik 47 dagen op hem mogen wachten.


Het kan dus toch snel, beter!

Begin januari heb ik de mijne besteld, een 1.4 TSI Combi Elegance. Levertijd in eerste instantie komende vrijdag 20 feb. Later berichten gekregen dat het week 9 en toen week 11 zou worden, en nu kreeg ik onderstaand mailtje vanochtend:

"Tot mijn verbazing zag ik vanmorgen wederom een wijziging in de productieweek.
Heb de importeur gevraagd om uitleg , maar het komt door een schaarste aan 1.4 tsi motoren
Hij wordt nu gebouwd in week 12 en zal dan rijden begin April."



Jammer maar helaas niks aan te doen.

Gr Addie

Vreemd dat de schaarste aan 1.4 tsi motoren als argument wordt gebruikt, want ik heb eveneens begin januari mijn bestelling gedaan en de mijne is wel vlot gereed.
 
Misschien is het model wat jij besteld hebt een populair model of is het wel een auto uit een gecanneleerde order, ik heb mijn O2 1.9TDi Combi BE begin December besteld en deze zou halverwege Maart klaar moeten zijn, of dit snel of langzaam is weet ik eigenlijk niet.
 
Misschien is het model wat jij besteld hebt een populair model of is het wel een auto uit een gecanneleerde order, ik heb mijn O2 1.9TDi Combi BE begin December besteld en deze zou halverwege Maart klaar moeten zijn, of dit snel of langzaam is weet ik eigenlijk niet.


Begin december dan is het een pre facelift model niet?

Ik heb een zwarte gefacelifte combi elegance 1.8tsi met pegasus velgen sunset en amundsen navigatia besteld. Of dit populair is weet ik niet
 

asdekoning

Nieuw lid
Het schijnt ook uit te maken of je een hatchback besteld of een combi.
Combi's schijnen toch iets gewilder te zijn.
 
Bovenaan Onderaan