Levertijd Octavia verdubbelt?

lolhozer

Nieuw lid
Pff, maar eens met de leverende dealer gebeld wanneer mijn Greenline Businessline geleverd gaat worden. 2 weken geleden zou de productieweek wk21/22 zijn, dus ik vandaag even bellen wanneer de auto afgeleverd zou gaan worden. Is de productie (even) verplaatst naar eind juli.

Productietijd dus even verdubbelt, heeft iedereen daar last van, of heeft de dealer gewoon stiekem mijn auto aan iemand anders verkocht en kan ik nog even 2mnd wachten?
 

TamRex

Actief lid
Je zou een maximale leverdatum moeten afspreken, heb ik ook niet gedaan!
In juni starten ze pas met de Yeti's 1.4 en over 9 weken zou ik um krijgen.
Ben nu op zoek of ik een productieweek kan achterhalen.
 
Mijn Octavia Greenline Businessline zou ook week 21 gemaakt worden, en ik mag 'm morgenmiddag bij de dealer ophalen.. Lijkt er op dat de mijne dus juist eerder geproduceerd is!!
 
Volgens mij dealer zouden er pas vanaf augustus Yeti's 1.4 TSi worden geproduceerd.

Mijn bestelde Yeti 1.2 TSi Ambition met panoramadak zou ik week 21/22 worden gemaakt. Dit wordt nu ook week 30 ( net na de fabrieksvakantie ). Zwaar balen. We hopen dat het nog in week 26 gat lukken.
 
Mijn octavia is 15 april besteld. Volgens PON zou hij medio juli worden afgeleverd, volgens de dealer (broekhuis Emmen) zou hij echter in week 24 rijklaar zijn (5 weken eerder). De Dealer heeft gelijk, 17 juni is ie gereed (9 weken in totaal.
 

lolhozer

Nieuw lid
Ik heb een hatchback besteld, misschien dat dat een reden zou kunnen zijn. Anders heb ik toch het idee genaaid te worden door de leasemij/dealer. Maar ja, hoe kom je daar achter.
 
Volgens de dealer ligt de vertraging bij mij aan het panoramadak. Wellicht ook een specifieke extra of kleur besteld??
 

TamRex

Actief lid
Kan nu nog niet van vertraging spreken.
Bij mij zou het wel eens de montage van de eerste 1.4 Yeti's kunnen worden dat de beloofde 10 weken (levertijd midden augustus, dit jaar!) mogelijk overschreden worden!
Ik heb geen panoramadak besteld :471:
Jodocus schreef eerder: Volgens mij dealer zouden er pas vanaf augustus Yeti's 1.4 TSi worden geproduceerd.


[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

lolhozer

Nieuw lid
Stormblue, dus lijkt mij niet echt spannend, ruitenwisser achter, zoals bijna iedereen, en de lichte bekleding. Volgens mij is dat de enige afwijking t.ov. de "standaard" Greenline.
 

nomad

Senior Member
Ik zou er niet rouwig om zijn. Meestal gaatr rond die periode modeljaar 2011 in en krijg je dus een wagen met meer opties of functies dan het 2010 model.
 

TamRex

Actief lid
Ja als dat zo is dan maar wat later leveren!
Maar is het al niet zo dat de Yeti 1.4 model 2011 is?
Kan ik dat ook ergens nazien, kan ik ook zien in welke week mijn auto gemaakt en geleverd zal worden.

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

lolhozer

Nieuw lid
Is idd ook een manier van benaderen. Alleen als ik model 2011 had gewild had ik wel op zeker gespeeld en ruim later besteld natuurlijk :)
 

TamRex

Actief lid
Ik krijg vaker de vraag niet de gehele voorgaande post te quoten!
Dat doe ik toch nauwelijks en dan soms alleen met een deel van de voorgaande post. Dit omdat die voorgaande post waar ik op reageer vaak verder terug ligt!
 

ebmc

Lid
@ Lock.
Heb je bericht gekregen over de vertraging ? Mijn O2 1.6 TDI EBL staat ook gepland voor week 25.
 

ebmc

Lid
Ik heb geinformeerd bij de dealer en heb positief bericht gekregen.
Mijn O2 wordt zelfs een week eerder gebouwd, namelijk week 24 ipv 25.

Dit betekend dat ik m waarschijnlijk op of net voor 1 juli kan ophalen :489:
 
Bovenaan Onderaan