Leverings problemen O4 hatcback?

Topic in 'Octavia IV' gestart door otn, 19-03-2021.

1. TL@

TL@ Forumguru

Leasemaatschappij speelt op zeker. Ik heb van hen einde maart doorgekregen voor de nieuwe Sup maar de app van Skoda geeft aan dat het eind januari gaat worden (eerst was het nog eind oktober, dan is het een paar keer tussen januari en februari gesprongen en nu staat hij al een tijdje op januari)

Under promise en over deliver werkt het beste bij klanten (nog niet iedereen heeft dat door)

2. Jos&MG

Jos&MG Lid

mijn HB phev staat inmiddels bij de dealer in Apeldoorn. De voorspelling van de verkoper (5 juni 2021) was dat de auto begin september geleverd kon worden. Slechts een afwijking van enkele weken. Kan ik prima mee leven!

Alpha, henry1st en Ai-Karamba vinden dit leuk.
  3. Ikkepikkeporretje

Ikkepikkeporretje Nieuw lid

Ik heb mijn O4 HB (1.0 e-tec) eind november vorig jaar besteld. Verwachte leverdatum zou eind februari zijn maar is uiteindelijk eind mei dit jaar geleverd. De dealer vertelde me wel bij het ophalen dat ik geluk heb gehad en niet een week later had moeten bestellen anders had de leverdatum nog wel eens een half jaar uitgesteld kunnen zijn vanwege diverse te korten en leveringsproblemen in onderdelen.

4. Pheaton144

Pheaton144 Nieuw lid

Mijn Octavia HB PHEV is 7 juni besteld en word naar aller waarschijnlijkheid pas eind maart begin april geleverd. Zou eerst 5 oktober zijn maar begin september kwam vertraging na vertraging.

5. DaVixon

DaVixon Nieuw lid

Iemand hier intussen nog een HB in ontvangst mogen nemen? Ik volg mijn bestelling op via de MySkoda site (besteld 26/02/2021, 1.5 mild hybrid + DSG) en die zou nog niet eens in productie zijn.

6. Dag DaVixon,

ik heb een hatchback 1.0 TSI MHEV besteld op 28/04/2021. Ik kreeg toen meteen de week van 09/05/2022 als “geschatte leverdatum” op. Dat was dus toen al direct bel meer dan een jaar. Met alle chiptekorten en dergelijke, ga ik ervanuit dat het nog later kan worden dan mei. Ik denk dat ik al content zal mogen zijn als ik hem nog in 2022 mag ontvangen…

7. Jos&MG

Jos&MG Lid

zoals ik eerder al schreef had de verkoper van mijn HB 1.4 PHEV het bij het juiste eind toen hij aangaf dat de auto vermoedelijk eind september geleverd zou worden. Indien ik (5 juni 2021) voor de 1.0 TSI MHEV gekozen had, zou de levering maart-mei 2022 worden. In elk geval is sinds een week voorlopig geen enkele HB versie van de Octavia te bestellen. Mij is niet duidelijk of nu alle aandacht uit gaat naar de reeds bestelde auto's of dat de productie zelfs stil ligt.

8. Steentje

Steentje Nieuw lid

Mijn 1.0 MHEV staat gepland voor week 46. Daar staat hij al een tijdje op. Eind februari besteld, auto schijnt al maanden klaar te staan maar wachten op de chips. Ik reken er nog niet op

9. Desmo_R25

Desmo_R25 Nieuw lid

Via mijn werk heb ik in november een Octavia Business Edition 1.4 PHEV hatchback besteld. Mijn voorkeur was in het zilver maar de geschatte levertijd was bizar lang, indicatie van 14 maanden zonder zekerheid. Gelukkig via een dealer een eerder besteld model in het zwart kunnen regelen die naar verwachting eind april wordt geleverd. Hoop dat het niet al te veel gaat uitlopen..

Jos&MG en BartjeB vinden dit leuk.
  10. BartjeB

BartjeB Actief lid

Eind augustus Hatchback 1.0 DSG besteld. Verwachte leverdatum was 10-6, nu bericht gekregen voor half maart. Eerlijk gezegd nog niet heel veel vertrouwen in aangezien de auto nog niet is ingepland bij de fabriek.

11. spikehome

spikehome Forumguru

Ik zag dat de hatchback weer te configureren zijn op de Skoda.nl site.
    Levertijden zijn nog altijd zeker een jaar volgens de dealer.

Alpha vindt dit leuk.
  12. @Steentje

Is jouw wagen ondertussen afgeleverd?

13. Efe84

Efe84 Lid

Hoi allen,

Al een tijdje aan het meelezen hier en werd tijd om ook eens een keer te posten.

Eind april-begin mei 2021 een Octavia Hatchback besteld. Hiervan werd destijds al aangegeven dat de levertijd lang was en dus gepand stond voor week 7-2021.

We leven nu in week 3 en de spanning begon toch te stijgen. Man wat keek ik er naar uit om die auto te ontvangen.
    Maar zoals jullie kunnen raden, is de auto met 6 weken vertraagd naar een VERWACHTE levering in week 13.
    Zelfs week 13 kan niet als definitief datum gegeven worden. Zoals de LM het zegt: het is pas definitief als de auto hier staat.

Dit is balen, maar ach doe er verder niks aan.

P.s. tevens gevraagd of er iets gewijzigd is in de samenstelling aangezien dat hier op de forum een aantal keren benoemd werd. Vooralsnog is bij mij niks gewijzigd.

14. Dag Effe,

Ik heb ook een Hatchback besteld. Net als bij jou is dat gebeurd eind april/begin mei 2021 (mijn werkgever heeft op 28/04 bij de LM en de concessiehouder de bestelling bevestigd en de LM heeft haar orderbevestiging gedateerd op 06/05). Bij mij is er toen al opgegeven dat de verwachte levertermijn begin mei 2022 zou zijn (een jaar dus). Via welke leasemaatschappij loopt jouw bestelling?

Laatst aangepast: 19-01-2022
  15. Efe84

Efe84 Lid

Hoi Shift By Wire,

Mijn bestelling loopt via Athlon. Hoewel ik me afvraag of het bij Skoda uitmaakt welke LM het is.
    Een neef van me heeft in december de bestelling geplaatst voor een Mazda 3 en deze heeft een verwachte leverdatum in week 13. Maar als je bij Skoda bestelt zit je zo tegen een jaar aan.

Weet niet of dit met de productiecapaciteit te maken heeft, betere aanpak chiptekorten of wat dan ook. Blijft me verbazen dat er zoveel verschil in levertijd is tussen (in ieder geval) deze merken. Weet trouwens niet hoe het zit met de andere merken.

16. Frombo

Frombo Nieuw lid

Hallo allemaal,

Ik zit ook al te wachten op m'n Octavia vanaf afgelopen april. Verwachtte datum nu week 15 2022. Wat betreft de accessoires welke niet meer geleverd kunnen worden, bij mij is het automatisch inparkeren uit de optielijst gehaald en 2 maanden later de achteruitrij camera. Nu niet meer te leveren en ook niet meer te bestellen. Kan 'm wel achteraf door de dealer laten inbouwen voor € 1000. Belachelijk gewoon. Heb aangegeven dat ik er geen interesse meer in heb en ben op zoek naar iets anders. Levertijden andere merken is wel langer dan normaal maar binnen 6 maanden over het algemeen wel mogelijk. Kia Proceeed 4 maanden bijvoorbeeld.

17. DriesDS

DriesDS Nieuw lid

Ik zelf heb nog niets gehoord van het verdwijnen van de achteruitrijcamera uit mijn configuratie, maar inderdaad niet bemoedigend dat die niet meer te configureren is.

P.S.: werkt MySkoda nog bij iemand? Ligt er bij mij toch al een paar maanden uit.

18. Berghuis

Berghuis Senior Member Donateur

19. Jos&MG

Jos&MG Lid

@DriesDS mijn MySkoda werkt sinds 2 weken zonder problemen. Daarvoor was het een drama: geen verbinding met server, gegevens niet bijwerken, telkens moeten registreren, app opnieuw installeren etc. In de google- store zijn de reviews dan ook niet mals. Heb daar zelf op enig moment aangegeven dat de app gewoon rotzooi was. Maar er is dus nog hoop. Hopelijk blijft MySkoda nu werken.

20. jongetje

jongetje Forumguru

Zijn er dan ook mensen die betalen om die app te blijven gebruiken voor 40euro per jaar (en dat is dan nog de prijs met korting)? Ik heb de app bijna niet kunnen gebruiken afgelopen jaar en ga er dus ook echt niet voor betalen.

Deel deze pagina