Leverings problemen O4 hatcback?

Topic in 'Octavia IV' gestart door otn, 19-03-2021.

1. henry1st

henry1st Nieuw lid

Ik heb op 2 december 2020 (privé) een nieuwe OCTAVIA Hatchback - Business Edition Plus 1.5 TSI m-HEV 110 kW 150 pk 7 versn. DSG - Candy White besteld met o.a.:

- Travel Assistant pakket

- Full LED matrix koplampen

- Parkeercamera achter

- Wegklapbare trekhaak

- Waxoyl behandeling

Volgens planning zou de auto eind februari (week 8) worden afgeleverd, nu - week 18 - is nog steeds geen zicht op een definitieve afleverdatum, erger nog, de bestelling is zelfs nog steeds niet definitief ingepland. Ben benieuwd wanneer de auto dan eindelijk komt [​IMG]. Volgens de dealer is - als je deze auto nu zou bestellen - de levertijd al een jaar!

Angel4141 vindt dit leuk.

2. ChrisA

ChrisA Nieuw lid

Mijn combi zou 16 maart geleverd worden, kreeg eind maart te horen dat het 10 weken later wordt

3. 0ctavi4

0ctavi4 Lid

Beetje off-topic: ik heb een voorsteltopic gemaakt.

Voor alle wachtenden, sterkte / veel geduld gewenst. Ik heb de dealer er nog naar gevraagd en die wilde alleen een ontwijkend antwoord geven (op de vraag of de levertijd inmiddels 1jaar+ is).

henry1st vindt dit leuk.
  4. otn

otn Lid

Goed nieuws mijn Skoda Octavia 1.5 tsi e-tec business edition plus hatchback zou gebouwd moeten zijn en wordt binnenkort verwacht in Nederland.

henry1st en Patron vinden dit leuk.
  5. stef1995

stef1995 Lid

Dag allen,

Gisteren is mijn hatchback geleverd. Gaat om een Octavia Business Edition 1.0 e-tec Quartz Grey met travel assistant pakket.

Door de leasemaatschappij op 3 januari besteld. Zou in eerste instantie worden geleverd op 30 april. Later is dit uitgesteld naar 3 juni, maar kon toch gisteren al rijden.

groet,
    Stef

henry1st en Patron vinden dit leuk.
  6. Jos&MG

Jos&MG Lid

om het beeld van de leveringstijden compleet te maken: ik heb vandaag mijn 5e Octavia HB besteld. Indien ik een Business edition plus 1.0 met DSG wilde zou ik 'm pas in maart 2022 geleverd krijgen. Dat zijn 10 maanden. Per 1 januari gaat de prijs ook nog eens 2500 euro omhoog! Alleen de plug-in versie met 1.4 motor bleek dit jaar nog leverbaar. Daar uiteindelijk voor gekozen omdat ik liever 5000 uitgeef aan meer auto dan 2500 aan extra belasting of prijsverhoging. :tongue:

10ussie vindt dit leuk.
  7. henry1st

henry1st Nieuw lid

Ik was deze week bij mijn dealer. Mijn Octavia zou week 23 gebouwd worden - wordt nu week 29! (Besteld 2 december 2020). Ik geloof daar niets van. Zal nog wel weken later worden…

Angel4141 vindt dit leuk.
  8. Ik heb besteld op 28/04/2021. Er is mij toen een geschatte leverdatum van 09/05/2022 opgegeven

9. otn

otn Lid

26 november besteld, afgelopen vrijdag 4 juni geleverd. 100 km gereden, nog geen 1 foutmelding gehad. Android auto wireless zonder problemen. Aanmelden als hoofd gebruiker, geen probleem.

10. TH3_Downer

TH3_Downer Nieuw lid

Auto besteld in december via Leasing (Arval BE). 10/1 order bevestiging eerste leverdatum 26 mei. 15juni nieuwe leverdatum. Vandaag zag ik dat het verplaatst is naar vrijdag. Fingers Crossed!
    Hatchback 1.0 eTec Clever
    Raceblue
    Pack dynamic
    18" Rotare Velgen
    vermoedheidsensor
    Travel Assist

TL@, Toshi, Shift By Wire en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. TH3_Downer

TH3_Downer Nieuw lid

Vandaag bericht gekregen dat deze toch al klaar staat

Jos&MG, BartjeB, Toshi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Ben benieuwd naar de foto’s!

13. TH3_Downer

TH3_Downer Nieuw lid

14. Niels85

Niels85 Lid

Mooi.

Mijn bestelling (31/01) gepland voor begin juni, maar uitgesteld naar begin augustus. Hopelijk wordt de levering nog vervroegd, maar vrees ervoor.

15. DaVixon

DaVixon Nieuw lid

Dag allen. Ik ben, blijkbaar één van de velen, die wat geduld moet hebben. Dit zal de eerste Skoda worden voor mij. Voordien wel al eens met een Octavia IV Combi gereden en een Octavia III Combi RS. Beiden fantastische ervaring, dus maakt het wachten alleen maar moeilijker.

Eind januari is de mijne besteld, via leasing, leverdatum begin februari doorgekregen van week 49... was toch even schrikken. Dit is de uitvoering:

NEW OCTAVIA CLEVER 1,5 TSI 150 pk Automatische versnellingsbak 7v.
    Kleur: Quartz Grey
    Velgen: Lichtmetalen velgen 7J x 16" TWISTER
    Opties:
    • Achterruiterwisser AERO
    • Pack Dynamic
    • Pack Premium
    Onlangs nog eens de Skoda configurator bekeken en zag dat de Pack Premium van €450 naar €3300 gestegen was! Een aantal collega's hadden hun Skoda besteld in november/december, was toen een levertermijn van 6-7 maand. Maar velen die uiteindelijk 'slechts' 4 maand hebben moeten wachten. Heb nog een stille hoop dat ik hem toch nog dit jaar in ontvangst mag nemen.

16. stef1995

stef1995 Lid

Dag allen,

Wellicht interessant voor degenen die nog moeten bestellen en niet lang willen wachten:
    • Skoda Octavia 1.0 TSI E-Tec 81kW MHEV Business Edition DSG
    • Quartz Grey Metallic
    • Travel Assistant pakket
    • Automaat
    • Winterbanden
    IVM carrièreswitch. Bij interesse stuur een PB.

Groet,
    Stef

17. Jos&MG

Jos&MG Lid

dag allen,

ik rijd nu mijn 4e (prive) Octavia. Zoals ik al schreef heb ik uiteindelijk bij mijn 5e Octavia gekozen voor de Business Edition Plus PHEV HB met 204 pk. Kleur velvet red met Perseus anthracite velgen. De doorslag voor deze keuze was de bewering van de verkoper dat de PHEV dit jaar nog geleverd kon worden. Besteld op 5 juni jl. Al snel kreeg ik bericht dat de fabricage in week 33 verwacht werd. Al snel werd dat week 34. Gezien alle berichten op dit forum kwam dit niet onverwacht! Nu krijg ik bericht dat de auto in week 29 gebouwd wordt... Afwachten dus of hij daadwerkelijk afgebouwd wordt of bij alle andere wachtenden aansluit.

groet
    Jos

18. Krisje87

Krisje87 Lid

Ze worden allemaal tijdig gebouwd maar mogen daarna aanschuiven op de parkeerplaats "wachten op chips" bij tienduizende anderen

19. SuperBeeb

SuperBeeb Forumguru

Ik zou m gewoon zonder chips nemen, digitronica is niet VAG sterkste punt ;)

Patron, Krisje87 en Jos&MG vinden dit leuk.

Deel deze pagina