Leuk stuk over de remmen van de Enyaq.

Captain Hook

Forumguru
Alleen één ding snap ik niet zo goed van het artikel. Er wordt gezegd dat:

De ventilator van de radiateur blaast voortaan lucht naar de remmen...

Maar een EV heeft toch geen koelvloeistofcircuit c.q. radiateur zoals bij een ICE auto?
Of bedoelen ze daar iets anders mee? Wellicht de airco condensor? Of de warmtepomp?

Thijs4motion

Forumguru
EV hebben zeker een koelsysteem nodig,
de hybride XC40 heeft zelfs 2 gescheiden koelsystemen
1 vd motor 1 voor het elektrische gedeelte

sietse235

Actief lid
audi heeft ook trommelremmen achteraan op zijn electrische modellen. Mijn buurman heeft sinds een half jaar 1 staan , en vond het al bijzonder raar dat die trommelremmen had, terwijl het een full option is ? Bij deze weet ik nu waarom , interessant !

EdK

Forumguru
Wat me tegenwoordig opvalt is dat er zo vreemd gereageerd word op trommelremmen, of het minder zou zijn.
Ja vloegel toen alles nog goed was toen had de trommelrem een wat slechtere naam toen ook de eerste schijfremmen kwamen.
Maar heden ten dagen zijn de trommelremmen en hun remschoenen ook verbeterd en doen zeker niets te kort op een wagen.
Heb ze zelf ook op de Fabia 3 achter zitten en moet zeggen dat ze prima remmen, heb NOOIT meer ZWARTE velgen van het remstof.
En sta me dus tegenwoordig een versuffing op de velgen voor te poetsen en de achtervelgen is lappie erover en schoon zijn ze weer.
Nadeel daartegen is dat ze tijdens onderhoud gereinigd moeten worden in de trommel , maar goed dan controleren ze ook meteen de remvoering neem ik aan !

ertromp

Forumguru
Heeft de Faab geen Airco? Ed geen schijfremmen achter en airco zit er überhaupt wel een motor in?

60dcda24eccc77c09996b7f5d00592ef.jpg

Bovenaan Onderaan