Leuk Filmpje over SUPERB II

Mr_McPhisto

Actief lid
Goedendag allemaal skoda-fans en wellicht niet-fans,

Ben nieuw hier op skodaforum en ga straks mijn eerste skoda rijden.
Ik wacht nu op mijn Skoda Superb 2.0tdi elegance. De uitvoering mocht ik helemaal aankleden zoals ik wilde en dat heb ik dus ook gedaan!!! Alles er op en eraan! Het lijkt me heerlijk om te rijden. Het is helaas geen business edition geworden, omdat geen enkele dealer mij kon garanderen dat het Columbus-navigatie systeem alle functionaliteit zou krijgen als AF-fabriek en dat wilde mijn baas dan weer wel..... Ik had de gok nog wel willen wagen,maar goed. Nu zelf opgemaakt tot business edition!

Proefrit gemaakt in Leusden in de 170pk CR tdi DSG en handbak. Uiteindelijk werd het een 140pk tdi handbak. Heb ook nog deze mogen testen bij de dealer in Leeuwarden en deze motor is in de superb verbazingwekkend stil! Veel stiller dan in een Passat, zoals ik deze nu rijdt! Isolatie waarschijnlijk veel beter. Nu wordt de motor gechipt naar 168pk met 385nm koppel via OCT-tuning. Volgens mij is dat nog wat meer dan de standaard 170pk diesel zelfs. Heb nu ABT, maar van de dealer maakt het niet uit voor de fabrieksgarantie en een collega rijdt al een OCT getunede audi met dezelfde motor en dat gaat perfect.

Ik vond dit filmpje op internet. Wellicht dat Superb liefhebbers dit kunnen waarderen! Hoop op een prettige toekomt met mijn zwarte bolide!
Hier is de link: http://www.autoweb.cz/autoweb-tv/?filter[a.category]=64&filter[a.subcategory]=651&search=

Kan iemand nog iets vertellen over levertijd? Mijne is besteld in tweede week december. Ik heb gehoord van maart/april. Is dit nog steeds zo?
Anders moet ik dealer bellen, maar hier zijn ook experts aanwezig zag ik wel op de forums!

Groeten
McPhisto
 

breef

Lid
Welkom op het forum!

Om maar even over de levertijd te beginnen, ik heb de tweede week van november een superb II 170pk handbak ambition businessline besteld, deze gaan ze bouwen in week 3 en zal als het meezit week 5 a 6 in mijn bezit zijn.
 

breef

Lid
Ik heb de pech dat de fabriek een maand dichtzit momenteel, van 22-12 tot 19-1, dus dat hoogt de levertijd flink op...
 

van_der_P

Senior Member
Ik blijf het een prachtige auto vinden. Of die nu rood is of helemaal wit.
Maar zo'n grote auto voor als je met zijn tweeen bent, is ook niet de juiste keuze.
 
Bovenaan Onderaan