Letterloze achterklep

Inge

Lid
Vandaag de koe bij de horens gepakt
9k=
en na het nodige lezen over hoe het beste de letters te verwijderen aan de slag gegaan.

Ik heb gebruikt flos (met wax - kruitvat)/ stickerverwijderaar/ veel keukenrol/ handdoek/ autowax + poetsdoeken

Nadat ik eerst de letters goed nat heb gemaakt met de stickerverwijderaar voorzichtig een draadje flos tussen auto en letter gestoken en zachtjes losgetrokken. Daarna de achtergebleven lijmresten weer flink met stickerverwijderaar natgemaakt en met mijn nagel zachtjes de resten van de lak verwijderd. Dit kostte de nodige tijd maar nu is er dan ook helemaal niets meer van lijmresten zichtbaar. Toen de stukken goed drooggemaakt en daarna met autowax ingesmeerd (+ uitgepoetst natuurlijk) zodat het een mooi beschermlaagje heeft.

Heerlijk de achterkant zonder letters - maakt het poetsen in de toekomst een heel stuk makkelijker en ik vind het er ook een stuk strakker uitzien. Kortom ben erg tevreden dat ik het heb aangedurfd. :yeah:

Straks krijg ik ook ergens mijn bestelling poetsmiddelen (carclean.nl) binnen en dan kan ik in de kerstvakantie de auto grondig wassen (niet dat hij vies is - maar helaas een noodzakelijk kwaad alvorens je er een waslaag op aanbrengt), kleien en opnieuw in de wax (2x) zetten. Zo kunnen we dan veilig en goed beschermd de winter door. Heerlijk Sinterklaas een dag te vroeg!!:smirk:

Wat ook goed werkt: haarfohn erop zetten. Met een dun houtje/plastic iets wip je de letters er zo af. Daarna alleen nog even poetsen enk klaar is Kees!

Cordoba

Forumguru
Inge goed bezig:xyxthumbs:. Voordeel is dat er ook geen vuil e.d. in de hoekjes van de letters blijft zitten.

Je hebt ook de instructies op Carclean gevonden? Wat de klei betreft, als je buiten aan de slag moet, hoop ik dat je Mothers heb gekozen: die is wat zachter dan andere merken en bij lage temperaturen werkt dat beter.

Inge

Lid
Haarfohn was voor mij niet echt een optie - moest ik met een mega verlengsnoer aan de slag. En zo ging het prima. En dat even poetsen.... - volgens mij is dat wel wat langer dan even maar misschien dat de warmte van de fohn de letters nog wat losser maakt dan dat met stickerverwijderaar gebeurd.

Cordoba, dat was een van de redenen om de letters eraf te willen - vuil op ongewenste en bijna niet bij te komen plaatsen. dat het nu nog mooier oogt (althans vind ik :winkie:) is daarbij een extra bonus.

Ik heb inderdaad voor Mothers's gekozen - niet alleen vanwege de zachte klei (en mijn onervarenheid) maar ook omdat ik oa het Mother's totaal pakket heb besteld, alsmede veeeeeel doeken (monello), SSF foam, Gloria foammaster, probeerflesje Reload, Collonite 845 etc. Hier komt eerdaags nog een extra poetsdoek en een potje pinnacle Signature Series II Carnauba - kan voor een leuk prijsje van iemand overnemen. Dus voorlopig kan ik tot in de "eeuwigheid" de auto goed verzorgen en lekker blinkend houden. Iets wat hij nu trouwens toch al doet als ik het vergelijk met de andere ca 40 auto's in de parkeergarage beneden me.

Als ik ga kleien e.d. ga ik in de garage aan het werk scheelt weer een aantal graden met buiten, heerlijk droog :471:en voldoende ruimte. In de kerstvakantie ga ik met de spullen aan de slag - eerst de rug nog verder laten herstellen - zit nu tenminste nog aardig onder de pijnstillers. Als jullie het leuk vinden maak ik er een verslag van met wat foto's (voor/ na).

Mannen dank voor de goed bezig zijn complimenten - altijd leuk te horen.

Cool om te zien dat er ook dames zijn die zelf actief aan de slag gaan met "detailing" (no offence voor de ladies die dit toevallig ook doen) :grin:

Petje af Inge want die van mij heeft nog nooit een vinger naar haar auto uitgestoken :tongue:
Heeft ze mij voor zegt ze... :smiley29:
Yeah right!

Inge

Lid
Leuk toch dat auto wereld steeds minder een mannen wereld wordt.

Slimme meid je vriendin/ vrouw om jouw het te laten doen. Ik heb helaas geen partner dus zal als ik iets veranderd wil hebebn het zelf moeten doen - niet dat dat erg is want ik vind het eigenlijk ook wel leuk.

Djinn_4fun

Actief lid
Ik heb laatst ook de mothers producten gebruikt op m'n polo.
Geweldige klei niet te hard, glijd lekker met de QD die erbij zit.
Daarna gewaxed met Mothers cleaner en wax.
Door het opkomende slechte weer moest in de glaze stap overslaan omdat ik het niet zou redden :S

Inge

Lid
Hoi Maarten, Ziet er goed uit - zelfs zonder wax.

Als het met de kerst sneeuwloos is en de temp wat hoger dan ga ik aan de slag met eerst Foam SSF, dan shampoo, klei, step 1 en 2 van Mothers daarna Collinte 845 wax ivm de lange standtijd en tenslotte met de wax van Mothers. Alles behalve het wassen kan ik binnen doen wat wel prettig is - moet er niet aan denken in de kou aan de gang te moeten. Ik ben benieuwd of ik net zo enthousiast ga zijn als jij - vermoed na de recensies gelezen te hebben - vast wel!

Leuk te lezen trouwens dat er meer mensen op het forum hun auto ook detailen - alhoewel het voor de eerste keer wordt dat ik het op deze manier ga doen.

Djinn_4fun

Actief lid
Bedankt!

Tipje, de klei even leggen in bakje warm water voor het kneden.
Tussendoor ook doen dan kan het vuil eraf glijden.

Je zal versteld zijn van wat er allemaal afkomt.
Succes!!

Inge

Lid
Dank voor de tip :xyxthumbs:- zal ik doen. Alles om het nog makkelijker te maken. En als er zo ook nog een stuk vuil extra meteen mee loskomt wat de klei langer bruikbaar maakt helemaal mooi meegenomen.

Inge

Lid
Waauwww :laugh: ziet er super uit - ben benieuwd of ik dat kan evenaren over eventjes.

Je hebt in ieder geval eer van je werk. Toppie! :xyxthumbs:

MarcW

Senior Member
Zo even een oud topic omhoog knallen :D Vanavond ook de letters verwijderd. Ziet er meteen een stuk beter uit.Meteen even de Citigo gewassen,dus staat ie er weer netjes bij.

Bovenaan Onderaan