lengte laadvloer

octavio

Nieuw lid
Beste mensen,

luiheid siert de mens... /forum/images/graemlins/yeah.gif
Heeft iemand een betrouwbare meting gedaan van de lengte van de laadvloer van een OII Hatchback bij neergeklapte achterbank? Dan ben ik benieuwd.

Gr.
 

deusjevo

Forumguru
Heb toevallig de O1 opgemeten vandaag, skies van 1.70 meter gaan precies achter mijn bestuurdersstoel (staat ongeveer in middelste stand bij mij) en dan krijg ik nog net de achterklep dicht.
Ik gok dat de bak van de O2 ongeveer net zo groot is als de O1 /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
 
Ik heb er laatst iets van 1.80 in gelegd, en mijn stoel staat ook ongeveer in de middelste stand. Op de Skoda site kan je de afmetingen gewoon opzoeken.
 
Ik vind het alleen jammer dat de laadvloer in de HB niet echt vlak is. De rugleuning gaat niet helemaal plat. Als je er iets groetrs in wil schuiven blijft ie steken. Volgens mij is de lengte bij de O2 wel groter dan de O1, aangezien de ruimte op de achterbank voor je benen ook aanzienlijk beter is. Ski's van 1.80 mtr gaan probleemloos door het gat in de armsteun.
 

ougie

Forumguru
Als je nu een O2 HB koopt is, volgens de dealer de laatvloer wel vlak als je de achterbank neer klapt. Sinds kort en kleine aanpassing aan de HB.
 

Fabia

† In Memoriam
[Heeft iemand een betrouwbare meting gedaan van de lengte van de laadvloer van een OII Hatchback bij neergeklapte achterbank? Dan ben ik benieuwd.



[/ QUOTE ]

Wat ben je van plan /forum/images/graemlins/1761.gif
 

octavio

Nieuw lid
Tsja, mijn ega heeft een kastje op het oog. Afmetingen 150 bij 100 en 65 diep. Ik heb verzuimd een trekhaak te bestellen en heb eigenlijk geen zin om met mijn oude lancia met trekhaak een pleuriseind te rijden met boedelbak. eventueel kan ik wat uit laten steken natuurlijk, maar liever niet. (Zou de breedte wel overal 1.08 zijn trouwens?
 

ougie

Forumguru
Alle Hagenezen opgelet, Rogier nodigd ons uit om bij hem te komen kantelen. Ik ben geen Hagenees maar ik doe mee /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/473.gif
 
@Ougie, ik lees dit net te laat, was afgelopen zaterdag in Den Haag en had best een rondje willen geven /forum/images/graemlins/473.gif
 

Pim

Lid
Nooit doen, skies recht achter je stoel als ze net passen.
Aanrijding van achter (doorslippen gebeurd nog wel eens op wintersport, jij staat voor een stoplicht bijv.) en ze komen keurig door je stoel heen en heb je een dwarslaesie.
Dus of dwars erin, of recht in het midden of op het dak zou ik zeggen.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nooit doen, skies recht achter je stoel als ze net passen.
Aanrijding van achter (doorslippen gebeurd nog wel eens op wintersport, jij staat voor een stoplicht bijv.) en ze komen keurig door je stoel heen en heb je een dwarslaesie.
Dus of dwars erin, of recht in het midden of op het dak zou ik zeggen.

[/ QUOTE ]

Nooit bij nagedacht eigenlijk, goede tip /forum/images/graemlins/722.gif
Ik leg ze dan maar in het midden neer.
Mis dus nu wel het skiluik dat in mijn Slopel Astma wel zat en niet in de O1.
Het deel van de achterbank achter de bestuurdersstoel is het smalle (1/3) deel.
Dat had ik in gedachten om om te klappen en daar de skies neer te leggen.
Het andere (2/3) deel achter de passagiersstoel is het domein van mijn dochtertje in d'r kinderstoeltje.
Zal ze naar de andere kant (achter bestuurdersstoel) moeten verhuizen denk ik.
Dat heeft weer consequenties voor de beenruimte van de bestuurdersstoel waar ik ook weer niet vrolijk van word....

Pfff, toch maar skibox op het dak dan /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
Mwahhh, dat heeft weer consequenties qua diefstalgevoeligheid, rijeigenschappen, rijgeluid, verbruik etc.

Lastig hoor, effe wintersporten /forum/images/graemlins/confused.gif

Maar aan de andere kant:
Tis ook wel wwer lekker, zo'n luxeprobleem /forum/images/graemlins/471.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/471.gif /forum/images/graemlins/473.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/471.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Bovenaan Onderaan