Lendesteun stuk

Rick Blaine

Actief lid
Eeh, nee. Ik had mijn handen vol met de stoel op de workmate en gezien de weersverwachting (regen) lag mijn prioriteit vooral bij het afmaken. Maar echt moeilijk is het niet hoor, iemand die minstens 1 rechterhand heeft en een extra persoon voor wat hulp kan er best aan beginnen. Bij twijfel moet je het gewoon niet doen.
stappen:
1. stoel losmaken zoals hierboven beschreven (let op, accu eerst los, daarna stekker onder stoel)
1b. De knop van de lendesteunverstelling losmaken. Omdat de kabel losgebroken is, trek je die mee naar buiten. Een deel van het witte plastic kun je tegendraads losdraaien, waarna je de kabel los van de knop kunt nemen. Het resterende witte plastic heb ik even in de bankschroef gezet en toen kon ik de zwarte draaiknop zo lostrekken. Het witte plastic heb je niet meer nodig want dat zit weer in de reparatieset
2. met wat pielen met een schroevendraaier en je vingers de plastic strip onderaan de bekleding van de rugleuning losmaken
3. bekleding omhoogstropen , ondertussen 7 metalen ringetjes lospielen
4. hier en daar een haak en veer losmaken
5. met 2 laatste ringetjes de zwarte plastic plaat losmaken en apart leggen
6. het hele mechanisme ligt nu vrij (bekleding hoeft niet helemaal omhoog tot hoofdsteun). Maak het hele mechanisme nu los en neem het uit.
7. terugbouwen in omgekeerde volgorde. Ringetjes eerst weer netjes rond buigen maar iets zijdelings geopend, zodat je ze na montage weer gemakkelijk kunt samenknijpen. Stekker onder stoel weer vast en daarna de minpool weer vast.
 

Clubjoker

Nieuw lid
Ook ik was door mijn lendesteun gegaan.
Op basis van de ervaringen van het vervangen hiervan EN de goede beschrijving, heb ik dit klusje voor de vakantierit gedaan.
Het was prima te doen op basis van de beschrijving (dank daarvoor) en hier nog een tip:

De bestaande steun zit aan de bovenzijde met metalen pennen in de vorm van een s- bocht in het frame.
(deze heb ik doorgeslepen bij het verwijderen)

De reparatieset heeft L-vormige haken.
Ik merkt bij het monteren van de steun dat deze haken snel los schieten.

Zelf het ik ze omgebogen zodat de niet los schieten tijdens de montage of later.


Daarnaast is een extra paar handen zeker prettig.
we hebben de klus in 1 uur kunnen doen.

Groet, stefan
 

Rick Blaine

Actief lid
Ja, dat ombuigen heb ik ook geprobeerd, het ging zwaar maar ook een beetje gelukt. Tot nu toe zit alles nog vast :-)
 
Bovenaan Onderaan