Lekstroom / module blijft wakker in Fabia III

Hallo allemaal,

Ik heb een uitdaging met mijn Fabia combi III uit 2015.

Van de week startte de auto niet. Ontgrendelen lukte wel nog maar de auto vergrendelen lukte niet meer. Accu compleet leeg dus.
De accu is vervangen door een nieuwe en is ingeleerd. De oude accu is doorgemeten en is echt defect.

Auto start weer en is weer te vergrendelen maar s'avonds viel mij op dat de verlichting van de drukknoppen van de achterruitverwarming, electrische ramen enz. om de zoveel seconde oplichte. Dit was terwijl de auto vergrendeld was.

Mijn vermoeden is dat er ergens een lekstroom is of een module wakker blijft.
Heeft iemand dit probleem al eerder gehoord / gezien?

Alle info is welkom, alvast bedankt.
 

Desperado

Forumguru
Ok, daar heb ik helaas geen antwoord op verder. Er is al wel meer geschreven over lekstroom, maar vaak is dat een heel specifiek probleem per auto. Meten is weten is meestal het advies.
 

Tees

Donateur
Zoals Desperado al zegt: meten is weten. Behoorlijk recent was er iemand anders met ook een lekstroom-probleem. Het beste wat je kan doen is een stroommeter regelen (als je die nog niet hebt) en gaan meten in rust terwijl je één voor één zekeringen eruit trekt en terugplaatst. Op een gegeven moment zal je gemeten stroom sterk teruglopen en dan weet je waar je t moet gaan zoeken.
 

Huibert

Forumguru
Gaat de radio wel uit wanneer je de sleutel uit het contactslot haalt? Bij mij is tndertijd het slot vervangen omdit niet altijd goed ging, er zit schijnbaar nog een schakelaartje in die ziet wanneer de sleutel er volledig uitgetrokken wordt.
 
Alles lijkt gewoon uit te gaan. Ik heb een startknop ipv sleutelcontact dus dat zal het "helaas" niet zijn.
Doormeten zal als enige optie overblijven.
 
Bovenaan Onderaan