Lekke schokbreker superb? DCC sportline

Vandaag met het gezin naar dierenpark Amersfoort geweest leuke dierentuin trouwens

Net voordat we thuis waren kreeg ik de melding linksachter bandenspanning controleren…?

Bij thuiskomst overduidelijk nu te zien dat links achter veel lager ligt dan rechts enkel niks van gemerkt tijdens het rijden in sport Stand niet en normaal had ze beide aangehad tijdens de rit omdat ik de nieuwe 20 inch velgen nog aan het testen ben.

Net de 90k aangetikt op deze auto en heb hem nog geen maand ik vermoed dat mijn schokbreker lek is even op de grond gelegen met een lamp maar zag geen natte plek als dat al zou moeten zijn dan.

Is dit een bekend fenomeen rond de 100k?

zoiezo laat ik er morgen even naar kijken maar ben mijn opties aan het afwegen wat ik ga doen 1 vervangen of is twee beter dure grap gelijk met DCC.

misschien wat ervaring van anderen die willen delen ik hoor het graag

Vergat de foto’s links twee en rechts 1 foto

Toch jammer heb best wat gedoe met deze velgen de ET is op het net op het randje of hierdoor nu die schokdemper nu defect is als dat het al is

Bijlagen

• D03C6D8F-239E-4104-B6E5-C3D2D7DAF3E4.jpeg
    D03C6D8F-239E-4104-B6E5-C3D2D7DAF3E4.jpeg
    99,5 KB · Weergaven: 105
  • B78E5690-C363-4A6A-BC3B-ECC4B605FE98.jpeg
    B78E5690-C363-4A6A-BC3B-ECC4B605FE98.jpeg
    113,5 KB · Weergaven: 105
  • 5CF0DAE0-F7A2-4460-B6AB-3F8D7CEDF564.jpeg
    5CF0DAE0-F7A2-4460-B6AB-3F8D7CEDF564.jpeg
    120,4 KB · Weergaven: 101
Bedankt voor je reactie zal morgen eens goed kijken met daglicht zou je zoiets moeten voelen tijdens de rit ? Want reed nog prima eigenlijk

Rallye

Forumguru
Heeft een gebroken veer of slechte demper invloed op de afrolomtrek van de de band (want dat is wat de bandenspanningsmelding veroorzaakt toch)?

PizzaPieter

Donateur
Vergat de foto’s links twee en rechts 1 foto

Toch jammer heb best wat gedoe met deze velgen de ET is op het net op het randje of hierdoor nu die schokdemper nu defect is als dat het al is
Afgezien van de pech met je extra verlaging.... Dat ziet er godnondeju lekker uit zeg. Dikke velgen, dikke kleur en rechterverlaging zoals IK het wél mooi vind (en niet helemaal verzonken wielen achter het spatbord)

Fmoon

Forumguru
Lijkt me niet, de ABS sensor meet de omtrek toch? Heel toevallig was ik gister ook naar dierenpark Amersfoort en kreeg ook een melding dat ik de bandenspanning moest controleren. Even de spanning gecontroleerd en niks aan de hand. Nu krijg ik deze melding een 2 a 3x per jaar zonder aanleiding, en dat al 7 jaar.

mijn banden zijn nog geen maand oud vandaar dat dat een beetje vreemd zou zijn als er nu al lucht bij moest.

Morgen maar eens goed bekijken of ik iets kan zien met daglicht en gelijk maar een afspraak maken voor inspectie moet er volgende week mee op vakantie dus komt weer lekker uit zo op de valreep.

Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
De bandenboer doet er (in mijn ervaring) ongeveer 2,4 bar in. Als er iets met banden is geweest rijd ik altijd even langs de tango om ze op de spanning te brengen die ik wil. De bandenspanningscontrole doet niet anders dan kijken of je band even hard rond draaid als de rest, die doet niet met de hoogte van je auto.

Laatst bewerkt:
Precies zo heb ik het ook in mijn gedachten zitten maar begon nu toch te twijfelen of het met elkaar verbonden kan zijn.

banden zaak heeft tijd om te kijken vandaag dus ben benieuwd wat eruit gaat komen

Bakkertje

Forumguru
oef wel heel veel typo's in mijn bericht, sorry :itwasntme:

Ik ben ook wel benieuwd, los van de banden zou er nog iets met een ventiel kunnen zijn..
Wel dik zo met die wielen, rode kleur op de auto en de verlaging.

Zijn de DCC schokdempers de originele?

Ja die zouden origineel moeten zijn ik ben de tweede eigenaar en er is niks bijzonders aan veranderd voor mij.

heb net vakantie en het idee was ook even een topic aan te maken voor de auto maar eerst nu maar dit even oplossen

Antera

Donateur
Ik denk de veer al lijkt me dat vreemd als hij met veren verlaagd is ( gezien de stand van de auto) want die gaan zo snel niet kapot. Demper defect van DCC nog niet gehoord dus ga er niet vanuit. Daarnaast zal hij dan niet direct gaan hangen maar erg soft blijven dempen aan 1 kant. Benieuwd wat ze vinden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

JeSko

Forumguru
heb best wat gedoe met deze velgen de ET is op het net op het randje

Wat voor gedoe heb je met deze velgen dan? Prima merk toch Dotz? ET op het randje icm met de juiste J waarde is gewoon goed, er zit zelfs marge op je kan soms nog wel wat buiten de aangeraden ET waardes gaan zonder problemen. Denk niet dat dit trouwens van je velg komt.

Ik denk de veer al lijkt me dat vreemd als hij met veren verlaagd is ( gezien de stand van de auto) want die gaan zo snel niet kapot. Demper defect van DCC nog niet gehoord dus ga er niet vanuit. Daarnaast zal hij dan niet direct gaan hangen maar erg soft blijven dempen aan 1 kant. Benieuwd wat ze vinden.
Inmiddels de winterset erop gelegd voor de zekerheid omdat we bij mijn banden boer ook niks konden zien. veer zag er goed uit misschien gas verlies op de demper geen idee ik was bij de lokale Skoda dealer geweest erna twee jonge ventjes achter de balie die weinig moeite deden en eigenlijk enkel konden vertellen tot eind augustus is er geen plek…

morgen ochtend naar een service only dealer van Skoda dat ging over de telefoon al een heel stuk gemoedelijker toen ik het verhaal deed.

Omdat ik toch nog zoek naar een locatie voor mijn toekomstige onderhoud gelijk eens zien hoe het daar gaat.

Heb uit voorzorg gekozen de winter set te leggen weer omdat die met beladen auto en nu het doorzakken geen schade zal maken aan de wielkast of velg verwacht ik.

Gelijk de auto en velgen maar even gewassen en die gaan er na de vakantie weer lekker op :D

zwarte naafkappen geplaatst staat stuk rustiger.

Bijlagen

• E6E969D7-33EA-447F-A16A-C9A270832786.jpeg
    E6E969D7-33EA-447F-A16A-C9A270832786.jpeg
    183,4 KB · Weergaven: 53
  • C744DE83-488D-4C74-A904-9C3A1F6E257E.jpeg
    C744DE83-488D-4C74-A904-9C3A1F6E257E.jpeg
    192,7 KB · Weergaven: 54
  • C35976FD-445A-4395-8C65-2545C6806F0A.jpeg
    C35976FD-445A-4395-8C65-2545C6806F0A.jpeg
    205,5 KB · Weergaven: 49
Wat voor gedoe heb je met deze velgen dan? Prima merk toch Dotz? ET op het randje icm met de juiste J waarde is gewoon goed, er zit zelfs marge op je kan soms nog wel wat buiten de aangeraden ET waardes gaan zonder problemen. Denk niet dat dit trouwens van je velg komt.

De ET is erg laag en het is een sportline fabriek af iets verlaagd verder niet maar met een 245 brede band liep ik al aan met hobbels of wat harder door de bocht gaan.

Nu rondom 235 breed dat gaat prima in de wielkast zit veel geluidsdemping wat beetje uitsteekt dat de band kan raken bij sportief rijden zeg maar ook de auto op service laten uitlijnen wat al niet meer kon dan zouden de velgen te negatief gaan staan staan nu al op de Max.

hemi24

Donateur
Demper doet niets aan de stand van de wagen, dat doet de veer.
Dus ook al is al het gas (of beter: de olie) eruit, zal je wagen niet zakken.
Andere vraag: heeft jouw auto toevallig niet een terugroepactie gemist? Er is een serie teruggeroepen voor een mogelijk defect aan de wielnaaf…

Auto werd voor mij geleased en die hebben hele wazige onderhoud papieren erbij gedaan wel veel binnen geweest maar geen specificatie voor wat zeg maar heeft met de privacy te maken vermoed ik.

De Skoda service only waar ik morgen heen ga heb ik gevraagd een uitdraai te maken van de historie dan weet ik ook wat meer dealer waar ik hem vandaan heb was geen merk dealer vandaar.

Ik zal eens op kenteken zoeken of ik iets gemist heb van een terugroepactie.

Misschien is dit wel een goede oplossing voor mij verlagen ga ik toch niet staat prima zo op de 20 inch met het sportonderstel enkel dat doorhangen even uitvinden waar dat aan ligt.
Iemand ervaring met hulpveren?

Bijlagen

• D51A2BA8-62C6-4980-AD21-E9A8AA698C7B.png
    D51A2BA8-62C6-4980-AD21-E9A8AA698C7B.png
    1,2 MB · Weergaven: 43
Bovenaan Onderaan