lekke band

octavia-gek

Actief lid
Wat was ik blij met mijn volwaardig reservewiel.:winkie:
Op de A1 in de spits linker rijbaan en ja hoor een lekke band.
direct naar de vluchtstrook en binnen 15 minuten in de regen wiel gewisseld, ik kan u wel vertellen, geen pretje met het langs razende verkeer, maar goed de klus was geklaard en de afkomende band was totaal kapot gereden, op dat moment was ik zo blij met mijn volwaardig reservewiel met een reparatiesetje was ik er niet gekomen, dan had ik de anwb kunnen bellen en dan met de vraag, hoelang duurd het dan voordat je weer op de weg zit.
Ik wil hiermee zeggen beste Skoda rijders. bestel gewoon bij aanschaf van een nieuwe of andere auto een volwaardig reservewiel, het voorkomt je een berg ellende en tijd.
 

corsaar

Senior Member
Een heel verstandig advies, maar op de vluchtstrook een wiel verwissellen is
levensgevaarlijk.
 

Captain Hook

Forumguru
Je hebt volkomen gelijk wat dat volwaardig reservewiel betreft.
Bij mijn O2 had ik idd (in dezelfde maat; 16") een reserviewiel op stalen velg. Meerdere malen dankbaar gebruik van gemaakt.

Alleen, het moet wel fysiek kunnen in je (nieuwe) auto. Zoals op de Roomster die ik besteld heb met ook 16" LMVs eronder, zit er slechts een 15" reservewiel bij (nadrukkelijk besteld i.p.v. die spuitbus troep). Gewoon omdat die originele maat 205/45/16, niet in dat gat onder de kofferbak past (volgens de dealer)
 

hemi24

Forumguru
Tja, leuk advies, maar toen mijn O2 besteld werd was het (volwaardige) reservewiel net geen optie..! (twee maanden later was het er ineens wel).

Ik zie het als een proef op de som voor de pechhulp... :mad:
 

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Je andere post is gesloten. De regels geven aan dat dubbel posten niet toegestaan is. Dan weet je dat tenminste.
Dit topic verplaatst naar "Mijn auto"
[/moderatorbreak]
 

Wimus

Actief lid
Heel duidelijk verhaal.
Ik heb 7 jaar aan de telefoon gezeten bij de 24 uur service van een groot duits merk en kan je wel vertellen dat ik uitsluitend auto rij met een reservewiel. Voor mij is die ellende met die spuitbussen geen optie.
Met een reservewiel aan boord kom ik altijd verder, en als het mij uitkomt laat ik de kapotte band repareren cq vervangen.
Als de spuitbus al zou helpen, wat meestal niet het geval is, kom ik sowieso maar tot de dichtstbijzijnde garage of bandenboer, waar ik sowieso een nieuwe band moet laten monteren en nog extra mag betalen voor het reinigen van de velg.
 
Bovenaan Onderaan