Lekkage.. Vervolg op me vorige topic

Lars314

Nieuw lid
Na ff zoeken dacht ik te hebben gevonden waarom me auto zo vochtig was en waarom me ramen zo beslagen waren dat de kachel en de airco niks deed

ik miste een bodemplaat plug, nou na alles op de kachel in huis te hebben gedroogd, was na enkele regenbuien alles weer zeiknat… nog mooier gezegd had een privé zwembad in de reservewielbak…

Toen maar even met het zwembad in de achterbak bij de garage langs geweest, om te horen of er wat aan gedaan konden, het was ja we hebben geen tijd ben bezig het opzetten van me afgebranden garage, maar ging toch ff bellen met de werkplaats. Auto achtergelaten kon einde dag weer ophalen ze hadden het gevonden en het was gefixt. Na inspectie thuis waren ze met spatel en een pot zwart alles dicht aan de slag gegaan en moet zeggen catastrofe zoals Peter Gilles het zou zeggen.

nou heeft het gewerkt voor een par drogen dagen maar naar een knappe bui stond er toch weer een zwembad en als bonus een schaatsbaan het vroor die ochtend.

na de achterbank plus stoffe achterbakplaat weg gehaald te hebben zelf maar ff op onderzoek gegaan met de tuinslang en hebben we het gevonden twee plekken waar het water naar binnenloopt.

1e plek ter hoogte van het rechter achterlicht aan de binnenkant achter de bekleding waar het binnen frame samen komt met het achterlicht.(punt las naat)

2e plek midden van de kofferbak, te hoogte van de binnenstootbumper op de lasnaad.

nou loopt het niet extreem hard naar binnen maar genoeg om over night reservewielbak te vullen.

Dus nu is het idee om de achterbumper te demonteren bij een beetje knap weer.

nu voor tijdelijk zoek iets om de naden aan de binnenkant te dichten zodat de auto kan verdampen.

iemand een idee wat te gebruiken?
Nou kwam ik dit tegen, maar weet niet dit geschikt is.
https://www.toolstation.nl/3m-scotc...9QIV1fZRCh1qaA23EAQYDCABEgKenvD_BwE#full-desc

bedankt voor lezen, en sorry voor de lange post en de missende . En ,
 

hendrik38

Forumguru
P.s. geen panoramadak? Ik heb bij mijn vorige auto ook de achterbak vol gehad door lekkage pano dak.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt onderin de auto wel dingen dichtmaken maar water komt niet vanaf de onderkant naar binnen. Zoek hoog waar het water naar binnen komt. Afvoer kanalen van het dak, rubbers bij de kofferklep, dat soort plekken. Lukraak dingen dichtplakken en smeren lijkt me niet handig als je niet weet waar het vandaan komt. Dus even goed zelf zoeken of je auto naar een fatsoenlijke garage brengen is mijn advies.
 

hemi24

Forumguru
Klinkt helaas alsof je auto ooit een klapper heeft gemaakt ( of gekregen )…

Normaalgesproken zouden de rubbers rondom de achterlichten goed moeten aansluiten bij de carrosserie.

Ik denk dat dit probleem ouder is en dat die plug in de bodem daarom al bewust door iemand was verwijderd!
 
Bovenaan Onderaan