Lekkage Panoramadak Skoda Octavia Combi 2016

UncleChevy

Nieuw lid
Is er hier iemand die ervaring heeft met pannoramadaken en lekkages daarvan, en mij zou kunnen helpen! omgeving 072
Ik heb een Skoda Octavia station, van 2016, en al 2 maanden last dat mijn vloerbedekking nat is aan de bestuurderskant, en de witte stippen beginnen al te groeien..
Ik heb de 2 afvoerslangen in de A stijl al schoongemaakt, en het water loopt goed weg, ook heb ik de parafaan/bij het schutbord schoongemaakt, en al het water wordt goed afgevoerd!
Maar nog steeds is de vloerbedekking nat........na een regenbui.
1f625.png

Jessedew

Forumguru
Hoi Uncle, je hebt dit topic in het verkeerde forum geplaatst, je hebt een O3 (Mod edit: het staat nu goed). Overigens als je dat alles gedaan hebt, zit er niets anders op dan de dealer te bezoeken. Meestal moet dan de wielkuip eruit en een deel van de bekleding om echt de afvoer goed te kunnen controleren op eventuele lekkages.

Is er hier iemand die ervaring heeft met pannoramadaken en lekkages daarvan, en mij zou kunnen helpen! omgeving 072
Ik heb een Skoda Octavia station, van 2016, en al 2 maanden last dat mijn vloerbedekking nat is aan de bestuurderskant, en de witte stippen beginnen al te groeien..
Ik heb de 2 afvoerslangen in de A stijl al schoongemaakt, en het water loopt goed weg, ook heb ik de parafaan/bij het schutbord schoongemaakt, en al het water wordt goed afgevoerd!
Maar nog steeds is de vloerbedekking nat........na een regenbui.
1f625.png
Dit is een VAG probleem wat vaak voorkomt , weet uit ervaring dat deze daken lekken . De kunststof bak waar her raam inzit scheurt en dan krijg je lekkage.het loopt van de A stijl naar de vloer. reparatie bij de dealer loopt in de duizenden euro ,of je moet iemand zoeken die dit wil dicht kitten, maar het dak moet er eerst ujt (dit is echt een VW Audi en Skoda probleem)

Jessedew

Forumguru
In de duizenden euro's zou ik niet willen zeggen, maar bij mijn Audi A3 uit 2011 heb ik iig wel 500 euro aan kosten aan het panoramadak gehad. Dat is toen gekit bij de dealer (wilde eerst nog iets met onderdelen etc doen, ik zeg, zorg dat het lekdicht is en weg met die auto).

De nieuwe eigenaar heeft hem al 7 jaar, dus zal vast niet meer lekken denk ik haha.

Op mijn O4 zit ook een panodak, dat is de enige optie waarvan ik hem liever niet had, geef niet om zo'n dak, maargoed ik neem aan dat het wel doorontwikkeld is inmiddels.

EdK

Forumguru
en de witte stippen beginnen al te groeien..
Dan zou ik daar maar gauw wat tegen gaan doen met drogen met waterzuiger en veel heel veel kranten....
Anders komt er straks nog prijskaartje nieuwe bekleding bij !
Maar toevallig onlangs nieuwe vooruit ingegaan die niet goed is gelijmd ?
Of zit die er al zolang in dat de lijm is verdroogd / aangetast ?

Maar toevallig onlangs nieuwe vooruit ingegaan die niet goed is gelijmd ?
Of zit die er al zolang in dat de lijm is verdroogd / aangetast ?
De voorruit van de Octavia 3 was bij mijn Octavia 3 niet goed aangedrukt in de fabriek, waardoor de onderzijde van de ruit niet goed sluit. Bij het vervangen van de ruit bleek de aangebrachte kitrand aan de onderzijde nooit de ruit te hebben geraakt. Heb overigens nooit last gehad van vocht in de auto.

Bovenaan Onderaan