Lege accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Hein

Actief lid
Wat me vanavond overkwam: voor de 2e keer was de accu van mijn Fabia leeg nadat ik de auto een week niet had gebruikt.
Dat vind ik eigenlijk niet normaal, ook al is het koud en nat. De accu kan bijna niet versleten zijn na 3 jaar.
Komt dat vaker voor? Zou er ergens een stiekeme stroomverbruiker zijn?
Volgende week maar even naar de garage. Maar misschien weten jullie raad ?? /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Groeten, Jan-Hein
 

Michel

Forumguru
Ik heb ooit bij mijn vorige Fabia meegemaakt dat na twee dagen stilstand de accu behoorlijk verzwakt leek te zijn. Ik kreeg de motor met veel moeite weer aan de praat, waarbij het accu-lampje na het starten langer dan normaal bleef branden. Na de geplande rit, zo'n 55 kilometer, leek de accu weer behoorlijk opgeladen. Naderhand heb ik er nooit meer last van gehad, maar ik heb ook nooit kunnen achterhalen hoe de accu leeg was geraakt.

Een beruchte "stoomverbruiker" is het stopcontact t.b.v. de verlichting van een aanhanger of fietsdrager, meer kan ik even niet verzinnen. Of het moet de binnenverlichting zijn, die ongewild aan blijft, maar bij de Fabia bestaat daar ook een beveiliging voor, want na een half uur wordt de binnenverlichting alsnog uitgeschakeld. Dat is te kort om de accu leeg te trekken.
 

blacktdi

Actief lid
Ik heb in het begin veel problemen gehad met mijn accu. Bleek het navigatiesysteem te zijn die niet goed aangeloten was. Drie keer de accu vervangen.
 
Een accu is een batterij en een batterij kan na een dag al leeg en kapot zijn, zo ook een accu. Dus als je accu wat slechter is en hij is na een week leeg dan zou ik hem maar vervangen voor een nieuwe. Of laat je huidige accu bij de garage doormeten, die kunnen zien of hij nog goed is en of de dynamo nog goed laad.
 

guitar_billy

Senior Member
na een week leeg hoeft niet meteen te betekenen dat je akku slecht is. mijn vorige auto had airco, en een kleinere akku dan voorgeschreven door de fabrikant (?!). je voelt het al aan.

na diverse korte ritjes (veel starten) met airco en altijd licht aan, heb ik de auto een paar weken niet gebruikt. toen op een koude klamme morgen de sleutel omgedraait, het kwam niet verder dan eenmaal "eeeeown". toen de akku langzaam opgeladen en niet meer zulke korte ritjes gemaakt met airco aan... nadien geen last meer gehad. auto was ook rond de drie jaar oud.

ik was wel even bang dat de akku al te ver heen zou zijn!

winters zijn toch moeilijke tijden voor een akku, ik houdt zelf ook meer van de zomer =)
 

Claes

Nieuw lid
Na verlof en een 10tal dagen niet gereden te hebben was men accu volledig leeg.En was zelfs mijn alarm afgegaan.
Bij zoeken naar de reden heb ik hopend de oorzaak gevonden!
Lampje van handschoenenkastje blijft soms branden ook als
kastje dicht is. Kan men best in een donkere ruimte onder het kastje zien.Octavia van 11-2004.Gaan in de garage een nieuwe schakelaar plaatsen
 

P1234

Nieuw lid
Reactie voor Jan Hein:

Check ff of je remote draad van radio naar versterker goed zit , zodra je je radio uit zet dienen ook je versterkers uit te gaan... Anders zuigen ze je accu leeg.

p.s. nu ik een nieuwe leasewagen heb staan hier voor de liefhebber nog een MTX 500W subwoofer+MTX kist klaar evenals een JBL GTO 4000 (600Watt, 4 kanalen), een Concord CA 2100 (400W voor de subwoofer) versterker en twee sets JBL speakers te wachten op een muziekfreak. Geef een seintje wanneer je geinteresserd bent...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan