Leeslampen achterin blijven branden.

Ik heb achterin mijn O III Combi (zonder panoramadak) twee leeslampjes. Die blijven tijdens het rijden branden. Beide lampen hebben een drukschakelaar, maar ongeacht de stand (wel of niet ingedrukt) blijven ze branden.
Pas als de auto wordt afgesloten gaan beide lampjes uit.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
 

oco1979

Forumguru
lijk me canbusprobleem.
ecu weet niet dat wagen dicht is/enkel als je sluit weet ecu dat :pieker:

deurcontact defect ?

die werken met vertraging,langzaam dimmen

met welke sensoren is er comunicatie voor leeslampjes
 
Voor de volledigheid: het betreft dus niet de interieurverlichting (die reageert op het openen en sluiten van portieren). Het betreft hier de leeslampjes die je normaal in- en uitschakelt door op de knop te drukken.
 

oco1979

Forumguru
zie niet direct de link met sluiten deuren.
Die drukknoppen zijn misschien geen klassieke,maar via module,dat er in module iets fout zit
bekabeling klem.
kon geen schema vinden,wagen is te nieuw(hgsdata)
 

hemi24

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij jullie O3's zit, maar mijn Golf 7 heeft bij de lampjes vóór in het plafond het knopje met de opdruk "REAR".

Als ik die indruk heb ik ongeveer dezelfde symptomen als de starter van dit draadje!

... als ik het knopje nogmaals druk is het weer donker achterin... :maakmegek:
 

oco1979

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij jullie O3's zit, maar mijn Golf 7 heeft bij de lampjes vóór in het plafond het knopje met de opdruk "REAR".

Als ik die indruk heb ik ongeveer dezelfde symptomen als de starter van dit draadje!

... als ik het knopje nogmaals druk is het weer donker achterin... :maakmegek:

Goeie tip

wie weet idem skoda :D
 
Ahum, hoe ga ik dit uitleggen zonder al te veel gezichtsverlies.......:nono:

Het volgende was er aan de hand:
  1. Door onbekende oorzaak waren de leeslampjes ingeschakeld (de auto wordt door meerdere mensen gebruikt)
  2. Ik ging er ten onrechte van uit dat je een lamp inschakelt door de knop IN te drukken. Ingedrukt bleek echter uitgeschakeld (en ingeschakeld dus 'uitgedrukt').
  3. De leeslampjes bleken (naast een reguliere lamp) ook te worden ingeschakeld bij het openen van de deur en blijven dus even branden na het sluiten. Ook als je de knoppen meerdere keren in- en uitdrukt..
Niks aan de hand dus. Dit ter mijner lering en jullie vermaak. :banghead:
 

newwolf84

Forumguru
Geeft niks, kan bij mezelf nog een vraag herinneren over een band en velgmaat terwijl ik zelf het antwoord al gaf.. Zoals je ziet gebeurd het de besten... :)
 

hemi24

Forumguru
Ik kan het altijd wel waarderen als mensen hun eigen fouten durven toe te geven..!

Belangrijkste is dat het opgelost is, toch?!?
 

Cordoba

Forumguru
Ik zit net het topic te lezen, en dacht al 'bij het openen/sluiten van de deuren gaan de leeslampjes toch gewoon mee met de rest van de interieurverlichting'. Dat blijkt dus ook nog steeds te kloppen, en in combinatie met de niet verwachte manier van in-/uitschakelen is alles opgelost en duidelijk voor toekomstige bezoekers.
 
Bovenaan Onderaan