Led pakket binnenverlichting S2

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Mede Skoda-fanaten,

Dit kwam ik tegen in mijn zoektocht naar led verlichting voor het interieur, lijkt dit jullie wat? Het is een heel pakket waarmee ik alle interieur verlichting in één klap naar LED kan veranderen. Ik had een hoop besteld op AliExpress, maar daar is enkel de buitenverlichting van aangekomen, van het overige heb ik intussen mijn geld al terug ---> moet ik dus niet meer op rekenen. Als deze set zo goed en makkelijk te plaatsen is als de site beweert, is dit wel een koopje. Bespaart me een hoop speurwerk en alles is weer een tikkie moderner :)

https://www.ledperf.be/set-interieur-luxe-full-leds-zuiver-wit-voor-skoda-superb-3t-p-2884.html
 

brepus13

Forumguru
Ik heb zoiets in mijn O3 gehangen vorige week. Werkt tot nu toe prima. Staan wel wat foto’s in mijn auto topic.
 

brepus13

Forumguru
Alleen hemeltje voorzijde moet je even los schroeven. De rest wip je allemaal makkelijk los met schroevendraaier of plastic tool. Hemeltje voorzijde moet je maar even op YouTube kijken anders.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Yes gevonden, hemeltje moet er zelfs helemaal niet af, kijk maar in de video, betreft alleen het frontje van de twee ronde lampjes.


 

Henrik

Forumguru
Gisteren reed er iemand met mij mee in de Kodiaq, die ook volledig LED is uitgevoerd. Die vroeg zich hardop af of die bak aan licht niet gedimd kon worden. Had het gevoel in de hemel te zijn. Nuja, dát herkende ik wel, maar we bedoelden allebei iets anders :D;).

Wat ik zeggen wil is dat je met LED wel de lichtopbrengst verhoogt, maar ook de sfeer verlaagt. En voor de kindjes die na een lange rit in slaap zijn gevallen is het ook niet echt een pretje als je thuis komt in het donker.

Waar komt die wens naar zo veel licht vandaan? In de kofferbak kan ik het wel beter snappen...
 

JeSko

Forumguru
@Henrik

Eigenlijk puur voor de modernere look... Omdat het toch stilaan die kant opgaat met alle auto's en hun Interieurverlichting, en ik vind het wel mooi. Maar als je het zo bekijkt is het natuurlijk een slechte aankoop, zeker voor de kinderen. Ik vind alleen dat geel zo oubollig:pieker: al is het enkel de voetverlichting die aanblijft tijdens het rijden, de overige lampjes branden enkel bij openen portier ( wat wel lastig kan zijn met slapende kinderen idd ) of indien iemand ze inschakelt. Al weet ik niet of met de LED's de voetverlichting dimbaar blijft?
 

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Ik heb zo'n Alieexpres setje gekocht en alles binnen vervangen. Mooi helder nu. De voetverlichting is alleen niet meer te dimmen, maar dat vind ik niet erg. Geen last van.

Groet, Alex
 

JeSko

Forumguru
@64rhfx

Wel jammer van de voetverlichting, dan is het constant zo fel, bellemeren deze snacht's je zicht dan niet? Of geen last van?
 

EdK

Forumguru
Waar komt die wens naar zo veel licht vandaan? In de kofferbak kan ik het wel beter snappen...
Wel wens ?? Denk ook dat we mekaar hierom gek maken !! Hij heeft het dus ik wil het ook !
Maar pas het nu al toe bij me derde wagen, ooit in de RR ermee begonnen en ik maar ook vriendin vonden het toen erg makkelijk en fijn met kaart lezen en de kleine meid van haar vond het wel heeellllll fijn met tekenen en kleuren achterin.
Ze kont het nu goet zien ( geen taalfout maar haar spraak toendertijd )
En ze was zelf zo slim dat als ze der oogjes dichtdeed dat ze dan de lampjes achter uitzette !!:pardon:
 

brepus13

Forumguru
Tsja wens is inderdaad een groot woord. Het was voor mij vooral een probeersel. In het kader van, kost weinig en trekt de lijn met buitenverlichting ( spiegels, kenteken en kofferbak ) mooi door in het interieur. Blijkt het niks te zijn is het er zo weer uit :-) elkaar gek maken met frutsels zijn we ook goed in natuurlijk. Ik vind het gewoon leuk om te klooien aan auto’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

VAG-man

Forumguru
Paar maanden geleden ook alles led gemonteerd in het interieur. Erg fijn.
De voetverlichting aan de passagierszijde was voor mij erg lastig. Deze heeft mij veel hoofdbrekens gekost. Ging gewoon erg stroef. Bij mij is de voetverlichting ook te dimmen met VCDS, maar heb ze gewoon 100% staan.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Oei dat staat mij dus ook te wachten :banghead: en vind je dat dan niet te fel, word de auto dan geen lichtbak waarin iedereen je ziet zitten? En enkel via vcds dus niet via maxidot?
 

EdK

Forumguru
Maar in 95% van de gevallen heb je die verlichting nodig als je uitstapt en spullen van achterbank mot pakken
of dat er wat is gevallen en je op dat moment ook genoeg licht wenst.
Als je rijd dan benne ze allemaal uit en als de medepassagier dan ook weer licht nodig heeft dan wil ze ook vaak voldoende licht hebben.
Dus tsja geef mij die leds maar met meer lichtopbrengst dan een gloeilampje..
En in den nacht is het ook prettig als je auto op een onverlicht gedeelte staat, je speelt alvast met de afstand bediening en voor je bij je auto bent begint hij al op te lichten , en hoef je ook verder niet meer te zoeken.
Tsja enigste wat in begin ff wennen is, dat is de lichtkleur...maar ach na een maandje weet niemand meer beter en word daar ook niet meer over gezeurd of gediscuseerd
 

64rhfx

Senior Member
EdK. Bij mij brandt de voetverlichting altijd. Is dat te regelen ergens om dit tijdens het rijden uit te hebben?
Grt Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan