Led dagrijverlichting

Busso

Actief lid
Ik wil de T20 lampjes vervangen door LEDs. Nou heb ik deze LED gevonden en al eentje thuis. Hij geeft veel licht maar dempt ook als het dimlicht aan is. Als ik het vergelijk met moderne auto's denk ik niet dat ze te veel licht geven. Ik vraag me alleen af of ik me zorgen moet maken over de hoeveelheid warmte.
 

EdK

Forumguru
Denk dat je gloeilamp of halogeenlampie iets meer warmte afgeeft dan deze leds hoor !
Maar als je er al één hebt dan kun je toch een test doen !!?
 

SteGo

Donateur
Wat gek dat die lamp dimt als je het dimlicht aan doet. :pieker:
Je linkt naar een W21W lamp, of bedoelde je wellicht deze W21/5W lamp? Een W21/5W is namelijk wat er in hoort te zitten.

Voor de rest zou ik me over de warmte niet zo druk maken, zoals EdK ook al aangeeft worden die gloeilampjes ook knetter heet. ;)
 

Antera

Donateur
Wat gek dat die lamp dimt als je het dimlicht aan doet. :pieker:
Je linkt naar een W21W lamp, of bedoelde je wellicht deze W21/5W lamp? Een W21/5W is namelijk wat er in hoort te zitten....

Is niet gek hoor. DRL dimt ook in de meeste gevallen omdat het strooilicht is en dus moet dimmen omdat je anders de andere weggebruikers verblind :cool:

Warmte geeft elk lampje af. En ja van de led zal de weerstand die erin zit behoorlijk heet worden. Niks geks en geen probleem normaal gezien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Busso

Actief lid
Ik zal hem komend weekend eens een tijd erin houden en dan qua warmte vergelijken met de halogeen lamp.

Ik had inderdaad de verkeerde link toegevoegd. Ik heb de 21/5w versie in huis.
 

Blackciti

Senior Member
@Busso Nu is dat komend weekend al een behoorlijke tijd geleden. Wat is intussen je bevinding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Busso

Actief lid
Ik heb uiteindelijk op advies van SteGo andere osram lampjes gekocht en die bevallen erg goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan