LED-achterlichten beschikbaar

laagvlieger

Forumguru
Al even volg ik ook het forum op het Duitse skodacommunity.de
Er waren tot voor kort nog geen LED-achterlicht units voor de Fabia 2 , een model dat inmiddels op z'n laatste benen loopt. Hoewel er door de Monte-Carlo rijders veel vraag naar was. En die vraag is nu toch beantwoord!

In 2 versies beschikbaar. Dit is er eentje:

led-ruecklicht-rot.jpg

Voor meer info:
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-ii-forum/47408-led-rückleuchten/index19.html
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-ii-forum/47408-led-rückleuchten/index20.html

Hier te koop:
http://shop.mein-tagfahrlicht.de/index.php?cat=c2136_Fabia-Fabia-2136.html
http://www.skoda-tuning.com/tuningshop/index.php

Producent is volgens mij Dectane.

passatboy

Forumguru
ik heb me eergisteren een setje achterlichten op de kop getikt voor zelf eens aan te passen , ik ga ze verdonkeren aan de binne kant en eens kijken wat ik er zelf van leds in kan bouwen ,

Heb deze set aangeschaft en idd een melding zodra ik mn hoofd verlichting aanzet dat er een lamp stuk is?
De rest werkt naar behoren.

Is hier nog wat aan te doen?

Overigens brand bij mij als de verlichting aan staat ook het lampje (rechts/links) onderin (de 5W).

Hoop dat iemand me kan helpen...

CDK

Forumguru
Heb deze set aangeschaft en idd een melding zodra ik mn hoofd verlichting aanzet dat er een lamp stuk is?
De rest werkt naar behoren.

Is hier nog wat aan te doen?

Overigens brand bij mij als de verlichting aan staat ook het lampje (rechts/links) onderin (de 5W).

Hoop dat iemand me kan helpen...
of met vcds de volledige canbus lampcheck uitzetten/wegcoderen of weerstanden plaatsen, andere opties zijn er niet

Hoi Corné,

Weerstanden plaatsen in serie met de desbetreffende lamp bedoel je?

Zal eerst nog ff kijken wat er gebeurd als ik het 5w lampje loskoppel :D

Is canbus led ook nog een optie misschien?

En dat uitschakelen via vcds waar kan ik dat laten doen, bij de garage?

CDK

Forumguru
of het in serie kan weet ik niet, maar individueel werkt sowieso
in de garage willen ze je daar niet mee helpen vrees ik, maar diverse forumleden hebben vcds o.a. @Antera hij doet op de meeting in Varsseveld aanpassingen voor de liefhebbers

Owkee,

Weet nu eigenlijk niet precies wat ik ermee moet, moet zelf 2 lampen plaatsen in de aangeschafte units (21 en 5w)
ga er vanuit dat het daar aan ligt die melding, maar weet ik niet zeker.

Hoe/waar ik de weerstand zou moeten plaatsen is mij onduidelijk en welke waarde de weerstanden moeten zijn.

@ Edk,

Paralel op beide lampjes?
Weet je ook de waarde vd weerstanden?

Hier zie je de binnen zijde van de unit
Onderste 2 lampen moest ik zelf plaatsen, zou het daarmee te maken kunnen hebben het zijn standaard lampen die ik vanuit mn originele unit heb geplaatst.

34025_5.jpg

De unit bestaat uit led en normale lampen.
De normale lampen heb ik zelf moeten plaatsen, zoals ik begrijp (uit meerdere draadjes) kunnen het niet deze lampen zijn maar alleen leds.

De leds zaten al in de unit, en de melding verschijnt alleen maar als ik de verlichting aan zet.
De verlichting die aangaat op het moment van inschakelen van de verlichting is zoals op foto hieronder.

De lichtbalk zijn leds en rechtsonder is een halogeen lampje van 5w, geen led.
Deze zitten wel via kabels aan elkaar (lichtgroene en donkergroene kabel op foto hierboven.)

Zou het te maken kunnen hebben met het + en - verhaal wat ik in een ander draadje gelezen heb aangezien dat er een verbinding met het led lampje en halogeen lampje is?

ps dank voor de hulp, en sry voor al die vragen....

34025_3.jpg

CDK

Forumguru
met plus en min kan het niet te maken hebben, want dan zouden ze simpelweg niet branden

Antera

Donateur
Weerstanden en leds zijn vaak niet meer + en - gevoelig vanwege de nodige electronica in de leds.

het is duidelijk dat de weerstanden op ee van de verlichtingsdelen problemen oplevert of dusdanig krap bemeten is dat het storingen geeft. Dit heb ik al vaker mee gemaakt met LED after market achterlichten. Deze geven nogal eens problemen.

Niet het complete lampcontrole systeem is uit te schakelen helaas

passatboy

Forumguru
zijt ge van in de buurt van hasselt dan wil ik u er wel mee helpen , ken een heel klein beetje iets van weerstanden

Bij deze iedereen die geholpen heeft bedankt.

Ga morgen de leverancier maar eens bellen.

Moet niet zo zijn dat als ik een set koop dat deze telkens ook aan de bovenkant losschieten als ik ze bevestig.

Dus heb nu 2 problems ermee, de melding van kapotte lamp en dat ze niet mooi op de waggel zitten.

reden genoeg voor mij om ze terug te sturen, toch jammer vond ze wel mooi staan. :cry:

Komt er dus op neer dat deze AM setjes niet echt passen.....

Bedankt voor de hulp iig!

CDK

Forumguru
erg jammer idd :( persoonlijk vond ik het wel mooi staan.... succes met de verdere afwikkeling!

Bovenaan Onderaan