LED achterlicht brand niet.

R058

Actief lid
Zojuist tijdens het rijden opeens een melding 'Achterlicht links controleren, alstublieft.'

Gelijk bij tankstation eraf en gecontroleerd.
En gehele strip brand niet links. Zowel gedeelte op kofferklep als op de carresorie zelf.
Remlicht werkt wel achteruitrij verlichting ook.

Opvallend is dat de richtingaanwijzer knippert en niet meer loopt van binnen naar buiten. Rechts werkt dit nog wel.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Is het led los te vervangen of zal de gehele unit vervangen moeten worden?

Betreft een Superb IV hatchback uit 2021.

Bijlagen

• IMG_20250601_132247171.jpg
    IMG_20250601_132247171.jpg
    462,9 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20250601_132241851.jpg
    IMG_20250601_132241851.jpg
    900,8 KB · Weergaven: 14

Tees

Donateur
Als zowel de binnen- als de buitenkant van de unit t niet doet, dan lijkt een kabelbreuk oid ergens in de buurt van de regelunit mij veel logischer dan een kapotte LED strip. Het zijn tenslotte 2 losse units, waarom zouden die tegelijkertijd kapot zijn gegaan? Dat je knipperlicht ook niet goed functioneert zou er ook op kunnen wijzen dat er een stekker op de regelunit los zit. Hoe dan ook, ergens rond de regelunit gaan zoeken lijkt mij de way to go.

R058

Actief lid
En waar zit de regelunit? Is dit zelf eemvoudig te controleren?

Laatst bewerkt door een moderator:

R058

Actief lid
Inmiddels weer met de auto op pad geweest en nu werkt alles weer zoals het hoort. Ik zal het even aanzien.

hemi24

Forumguru
Ik zit net even terug te lezen, en als ik alle problemen zo op een rijtje zet die je hebt met deze wagen, komt bij mij de vraag: wat weet je van de historie van deze wagen…? :nailbiting:

R058

Actief lid
Ik zit net even terug te lezen, en als ik alle problemen zo op een rijtje zet die je hebt met deze wagen, komt bij mij de vraag: wat weet je van de historie van deze wagen…? :nailbiting:
Ja gelukkig wel. Is in onderhoud geweest bij Duitse Skoda dealer. Heb alles ook uitgeprint gekregen van de Skoda dealer hier in NL. Heeft mij voor aankoop ook online de historie laten zien. Geen gekke noemenswaardigheden. Heeft ondanks de lage km stand van 35.000km wel op tijd zijn service gehad.
Kentekengegevens en onderhoudspapieren van voertuig in Duitsland waren ook nog aanwezig in voertuig. Ook geen schade historie bekend.

Heb echt niets vreemds kunnen constateren.

Het dakframe is puur pech denk ik dat de lijmlaag deels loslaat.
Antenne lijkt simpel op te lossen waardoor het ontvangst beter is. DAB valt nu af en toe weg, en connectie met SOS module valt weg.
Het aanmaken van de hoofdgebruiker zou hier ook mee te maken hebben.
Led strip is defect en doorgemeten en heeft niks met bekabeling of iets anders te maken.

Rainesh

Forumguru
Als je de bekleding linksachter in je kofferbak weghaalt dan zie je kabelboom lopen van je achterlicht unit, waarschijnlijk wrijft het langs je kofferbak beugel. Daardoor krijg je een breukje in je kabelboom, is een bekend probleem bij sedans en VAG.

Bovenaan Onderaan