leaseprijzen

TDI_DSG

Senior Member
Ik ben weer toe aan een nieuwe leaseauto en wil kijken of een S2 combi tot de mogelijkheden behoort. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die op dit moment een S2 leasen en wat zij dan betalen voor welke uitvoering, hoeveel jaar, hoeveel km/jaar en in of excl brandstof. Terberg rekent voor een S2 1.8 TSI DSG elegance business + 18 inch, metallic, sportonderstel en telefoonvoorbereiding voor 42 maanden 40.000 km per jaar incl brandstof 1349 euro per maand. Bij leaseplandirect kom ik op 1208 euro..

MinT

Lid
Wij shoppen met meerdere leasemaatschappijen en ik kan er geen lijn in zien.
Ene keer is een Volkswagen goedkoper andere keer de Skoda etc.

Uiteindelijk een Skoda gekozen met leasemaatschappij die de beste tarief bood.
(scheelde tussen +40..-80 euro onderling)

TDI_DSG

Senior Member
Ik weet dat ik online kan calculeren op leaseplandirect, directlease en toplease en daar kom ik allemaal lager uit dan die 1349 bij terberg. Ik ben wat feiten aan het verzamelen om tot een lagere prijs te komen vandaar mijn vraag... In ieder geval bedankt voor de mensen die reageren

MinT

Lid
Wat ik heb begrepen rekenen zij alsof je een lening neemt en dat het gelease'de object ook onderhouden moet worden.
Dus een soort voorfinanciëring en een risico-schatting op onderhoud. Dit werd aan mij doorgegeven toen ik naar de prijsverschillen tussen de diverse lease-mij vroeg.

r_d_k

Actief lid
De laatste weken ben ik ook druk geweest met het vergelijken van leasetarieven voor de bestelling van mijn nieuwe leaseauto. De tarieven van leaseplandirect en directlease komen bij mij ook lager uit. Toen ik hierna navraag deed, werd mij verteld dat dit o.a. te maken heeft met klantafspraken(?), de betalingsafspraken, de prijs voor meer-minderkilometers en contractperiode. Helaas heb ik daarin geen inzicht gekregen. De auto is gewoon besteld bij de goedkoopste van de door ons bedrijf geselecteerde leasemaatschappijen.

Inmiddels zijn meerdere collega's aan het klagen, dus wellicht wordt de leaseregeling wat beter. Gelukkig heb ik mijn auto kunnen bestellen binnen de marges van het leasebudget.:yeah:

higgy

Forumguru
Wat ik heb begrepen rekenen zij alsof je een lening neemt en dat het gelease'de object ook onderhouden moet worden.
Dus een soort voorfinanciëring en een risico-schatting op onderhoud. Dit werd aan mij doorgegeven toen ik naar de prijsverschillen tussen de diverse lease-mij vroeg.
Je doelt op het verschil tussen Operational Lease en Financial Lease.
Geïnteresseerden moeten daar maar eens op googlen, ik ben er te lui voor ;)

MinT

Lid
daar doel ik niet op.
Voorbeeld : als de auto cat.waarde onder de 40k bleef kreeg ik een ander leasetarief als boven de 40k. Maar wel onevenredig duurder.

Als ik een schuifdak neem en aanschafbedrag door 48 maanden deel of qua zelfde aanschafbedrag multimedia of leerpakket --> leasetarief werd bij schuifdak af fabriek onevenredig duurder (alles af fabriek voor de vergelijking)

Als je zelf wilt checken : kies maar andere velgenmaat bij de lease-sites. Leasebedrag zal veel hoger zijn omdat zij ook de vervangingskosten/slijtage (winterbandenregeling evt.) allemaal meerekenen.

Bovenaan Onderaan