Lawaaierig onderstel

Bij mij worden winterbanden gewoon om de lichtmetalen velgen gelegd (nu nog op mijn VW Passat, straks op de O2). De leasemaatschappij rekent voor 225 banden iets meer dan voor 205 banden, maar da's ook logisch; die banden kosten gewoon meer.

Een dikke band onder een auto ziet er gewoon goed uit, mits niet *te* dik.
 
Ik heb de Bridgestone's icm 17" Pegasus. Moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele keer het gevoel gehad dat de banden geen grip meer hebben. Je kunt echt stevig door de bocht of vol in de ankers (geen ESP, ASR of ABS activiteit gehad). Kortom fenominale grip met wel wat bandengeruis. Zou graag eens het verschil willen horen met bijvoorbeeld een Michelin op 17".
 

Wiseguy

Actief lid
Zoals te zien is in de fotogalerij, heb ik 17" Pegasus met daarop Dunlop 225 rubbers.... heeft iemand daar al ervaring mee?
 

ericb

Actief lid
Tot gisteren had ik alleen demo- en showroommodellen met 17inch wielen en Bridgestone banden gezien, wordt de mijne gisteren afgeleverd met Dunlopp 300 sport.
Ze lijken mij iets stiller dan de bridgestones maar aangezien ik slechte ervaringen heb met Dunlopp ben ik er toch niet zo blij mee. Op mijn vorige auto, Toyota Avensis Verso, zaten ook Dunlopps en was ik na 30000 km al aan nieuwe banden toe(ja, ja rijstijl enz.)en dit was voor mij een persoonlijk record(motor niet meegerekend).
 

octofreak

Actief lid
Pirelli's zijn over het algemeen heel stil , maar zachter en slijten dus sneller. Ik heb zelf nu Michelin en ben wel tevreden.
 
Bovenaan Onderaan