Launch Control?

Wullum

Actief lid
Ik vraag mij af op welke uitvoeringen van de Octavia 3FL Launch Control aanwezig is, behalve op de diverse vRS'sen dan.

Zelf heb ik een 2018 1.5TSI met DGS7 bak.
Destijd in 2006 met mijn O2 Combi 2.0TDI en DSG6 bak bleek er geen LaunchMode op te zitten...

Iemand hier info over?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het lijkt me dat dat alleen op de sportieve modellen zit, vRS dus. Ik heb het één keer gedaan en het daarbij gelaten omdat het verre van gezond aanvoelde, zoveel vermogen op de arme voorwielen
 

Michelv.

Forumguru
Met een 1.5 en dsg-7 wordt het door elke tuner afgeraden om het te activeren, is al een probleem dsg vanzichzelf namelijk.
 

hemi24

Forumguru
Ookal zou het kunnen, dan nog lijkt Launch control mij bij een DSG met droge plaatkoppelingen het slechtste wat je kunt doen..!
 

Jpturtle

Forumguru

Mijn Kodiaq 1.5 tsi dsg heeft het ook gewoon. 1x gedaan en daar zal het bij blijven. Gimmick meer niet
 

Timmer

Donateur
Launch control, 1x gebruikt, was er niet van onder de indruk eerlijk gezegd. Ik kwam leuker uit de startblokken met men handgeschakelde auto :(
 

sitechris

Donateur
Porsche heeft geweldige LC en dan heeft het echt meerwaarde. Bij BMW werkt het voor geen meter en heeft het geen toegevoegde waarde. BIj een FWD is het sowieso vooral marketing, want tractie is dan altijd een issue. En wat eerder geschreven is: het voelt vaak niet echt goed aan voor je auto (muv Porsche).
 

marco_b

Forumguru
Moet eerlijk zeggen dat ik het bij de Porsche ook niet echt goed vond voelen. Ook 1x gedaan.
 

LimoIncognito

Actief lid
Launch control met een natte 7dsg en AWD werkt prima…. Maar ook gewoon het gas meteen vol intrappen bij het verkeerslicht werkt dan goed…
 

Canon-Eye

Forumguru
Met mijn simpele 1.0TSI (115pk) en dsg7 moet ik uit stilstand al tamelijk voorzichtig gasgeven, anders slaat de boel door...
 

MarcoO2

Forumguru
Met mijn simpele 1.0TSI (115pk) en dsg7 moet ik uit stilstand al tamelijk voorzichtig gasgeven, anders slaat de boel door...
Ik herken dat. Met mijn huidige 1.0TSI heb ik er meer last van dan met mijn voorgaande motoriseringen (1.4TSI en 1.8TSI).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat weet ik ook nog wel. Als je hem dan eerst even laat aangrijpen, lukt het wel. Maar dat probeerde ik ook toen ik laatst vooraan stond voor een open brug en dacht ik ga er eens snel vandoor. Maar met dit vermogen slaat de boel dan alsnog hopeloos door
 

EdK

Forumguru
Tsja met de 1,4TSI Yeti had ik vaak doorslippende banden, maar met de 1,0TSI Fabia daartegen geheel niet last van...
 
Bovenaan Onderaan