Lastig in de 1 en water binnen na wasstraat

Cordoba

Forumguru
@Barrokok Wat je hebt gedaan is goed, maar vervolgens kunnen ze nog steeds muurvast zitten. Soms kun je erbij met een kleine poelietrekker, of een speciaal ruitenwisserarmtrekkertje, maar soms kun je daar ook niet mee uit de weg. Pas wel op met wrikken: het kan zijn dat de boel zo vast zit, dat de raamsponning zo onder spanning komt te staan, dat je voorruit scheurt!! (er zijn simpele zielen, die alles vastlijmen en zie het dan maar eens los te krijgen als dat nodig is)
 

CDK

Forumguru
in sommige gevallen moet je heel hard trekken, cola of wd40 laten inwerken bied uitkomst, maar een flinke ruk moet helpen :jaja:
 

Joske

Forumguru
ruitenwisser omhoog, haaks en dan flink wrikken. :koffie:

althans, dat is de theorie.... aangezien ik deze op mijn Faab al 2 jaar lang niet los krijg :laugh:
 

oetje

Actief lid
Kan door die volle bak echt water in de auto komen? Ik bedoel niet via bv een interieur filter of zo. normaal is de constructie toch zo gemaakt dat het motor compartiment volledig gescheiden is van de binnenruimte oa ivm de uitlaatgassen die anders zouden kunnen doorlekken....
 

Spierings

Forumguru
Paravan is ook gescheiden van je motorcompartiment.

Bij een Passat, a4, a6, superb 1 etc.
Komt dit regelmatig voor, staat dan minimaal 10l water in de bak. En meestal kom je er in de wasstraat achter door de hoeveelheid water. Bij die modellen zitten er rubbers onderin welke door takjes en smurrie zo verstopt zitten..
 
Bovenaan Onderaan