Lane assist

Krid

Lid
Hoi, ik dacht onlangs hierover iets gelezen te hebben op dit forum maar vind het niet terug. Ik ben erg tevreden met mijn Kodiaq maar minder enthousiast over lane assist. In vergelijking met bv lane assist bij de Passat is dit bij de Kodiaq verre van stabiel te noemen en eerder te vergelijken met een zwalpend schip. Kan hieraan iets gedaan worden?
 
Hallo Krid, Ook ik heb hetzelfde probleem. Heb weliswaar een nieuwe Karoq (maart 2022), maar ook ik ervaar het niet comfortabel. De lane assist werkt hoekig. In mijn vorige auto’s, van VW, ging dat veel soepeler, kon zelfs (met lane assist aan) mooie ronde bochten maken, met mijn karoq zijn het meer vierkanten :laugh: .
Ik heb gelezen dat het aangepast kan worden, maar dan moet je naar een tuning centrum, kunnen ze dit softwarematig aanpassen. Er zijn op deze site een aantal tuning centrums die dit aanbieden.
 
Laat me even weten hoe de aanpassing bevalt, het staat ook op mijn verlanglijstje. Alvast veel rijplezier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Is het met de instellingen niet wat te veranderen / verbeteren?

Heb ooit een leen Octavia gehad en die was erg zoekerig, alsof ie van de linker lijn naar de rechter op en neer bleef sturen.
In mijn huidige Passat ervaar ik dat helemaal niet zo.
 

TCNH

Senior Member
Heb je travel assist? Ik merk dat als ik die niet aan heb staan de auto als een bowlingbal op een kinderbaantje met bumpers van lijn naar lijn caramboleert. Met de travel assist aan houdt 'ie hem netjes in het midden en rijdt 'ie zelfs een klaverblad netjes tussen de strepen.
 

Krid

Lid
Dat zou idd wel eens de reden kunnen zijn, vermoedelijk heb deze optie niet aangezien ik enkel lane assist zie staan. De VW Passat had ook enkel lane assist maar die bleef wel stabiel tussen de lijnen. Ook geen travel assist.
 

Bijlagen

  • F75B1A47-6081-4B9B-8CE0-1528A92A1279.jpeg
    F75B1A47-6081-4B9B-8CE0-1528A92A1279.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 26
  • 5C1A08C6-551C-4E20-8512-209866A8E552.jpeg
    5C1A08C6-551C-4E20-8512-209866A8E552.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan