Lane Assist wel of niet

Goedemiddag,

Ik heb een Skoda Superb van December 2016 met de volgende opties:
- Adaptive Cruise control
- Blind Spot detection
- Rear Traffic alert
- verkeersbordherkenning (op de spiegel zit er een camera).

Gek genoeg zit er GEEN Lane asist.

Het zou met deze opties moeten lukken toch?

Graag hulp en alvast bedankt,
groetjes,

SkodaSuperb2016
 

MaxN

Donateur
@skodasuperb2018 welkom, een topic in de meet en Greet wordt hier altijd erg op prijs gesteld.

Je vraag: volgens mij heb je de noodzakelijke opties on via VCDS de lane assist aan te laten zetten. Maar ik sluit me aan dat deze erg nerveus kan zijn.
 

Antera

Donateur
Goedemiddag,

Ik heb een Skoda Superb van December 2016 met de volgende opties:
- Adaptive Cruise control
- Blind Spot detection
- Rear Traffic alert
- verkeersbordherkenning (op de spiegel zit er een camera).

Gek genoeg zit er GEEN Lane asist.

Het zou met deze opties moeten lukken toch?

Graag hulp en alvast bedankt,
groetjes,

SkodaSuperb2016

Ik kan Lane assist activeren voor je indien gewenst. Je hebt namelijk wel de camera. Nerveus is niet helemaal waar want er zijn 2 instel mogelijkheden waardoor hij niet zo nerveus is omdat er mee bewegingsvrijheid is. Dit laat ik je allemaal zien als ik het voor je moet activeren. Hiervoor moet je alleen even langs breda komen :-). Via whatsapp of telefonisch kan je me bereiken op onderstaand nummer
 

gdisselkoen

Forumguru
Maar ik sluit me aan dat deze erg nerveus kan zijn.
Ik vind dat reuze meevallen. Het systeem wil wel eens "van slag af raken" op een doorgaande weg met afslagen naar zowel links als rechts. Ik denk dat dat komt omdat er dan te veel doorgetrokken belijningen zijn. Maar ergens is het ook wel amusant hoe de auto dan reageert.
 

oco1979

Forumguru
Woon op de grens met Belgie. Heb echt mn best gedaan. En begrijp hier helemaal niks van.

Gok dat je het niks vindt. :thinking:

Was kort samengevat:

op miijn dienstvoertuig iveco daily is zo systeem aanwezig.
Ik kom daar zot,gek van.
gelukkig is er een knop aanwezig om deze uit te schakelen.

Viola lange versie. :D

Zo beter en verstaanbaar.

Tis al te zien waar je aan de grens woont van belgie.

In de westvlaanders(de zee kant) hebben wij met een paar woorden al genoeg om te weten wat we willen bedoelen. ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik woon behoorlijk ver van de Belgische grens maar had de korte versie ook al begrepen, hoor.
Zij het dat een beroepsleven lang regelmatig samenwerken met Vlaamse collega's daar wel bij helpt natuurlijk...:pardon:

Overigens zit er op de Seat ook Lane Assist. Na een paar keer proberen niet meer gebruikt. Misschien kan het de gevolgen beperken mocht ik ooit achter het stuur onwel worden of zo, maar de kans daarop is nou ook weer niet zo groot dat ik dáár duizenden kilometers ongevraagd ongemak voor over heb bij elke bocht waar ik gewend ben om scherp langs of op de streep te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het en gebruik eigenlijk zo goed als altijd, enkel op hoge snelheden (+140) zet ik het uit. Het is vooral gemakkelijk in combinatie met ACC, op de snelweg kan je snel ff het stuur los laten om bv te drinken of neus te snuiten.
 

Superbst

Senior Member
Lane Assist + ACC + DSG > 2-baans weg = ideaal. :D
Dit! :thumbsup:

Ok, de eerste paar dagen is het wennen, ook hoe je even moet "vechten" tegen het stuur om hem te overrulen soms, maar eens je het gewoon bent... zalig (en superlui ook hehe) hoe de wagen met je meestuurt.

Versta ook niet waarom je zou bijbetalen voor een optie (ook al is het in een pakket of in lease), om het dan alsnog af te zetten... Maar zal dezelfde discussie zijn pro/contra volledig autonoom rijdende wagens, vermoed ik?

En zoals reeds gezegd, op die uitzonderlijke keer na dat hij de mist in gaat, is het echt wel een pak veiliger bij een moment van onoplettendheid (wat iedereen wel eens heeft)!
 
iedereen bedankt voor zijn reactie..
Ik heb ook inderdaad een DSG automaat.

Ik heb zelf ook de VCDS kabel en heb hiervoor op mijn audi a3 limo allerlij settings aangepast.

Ik wou de Lane asisst voor Skoda dus ook aanpassen, vragen hieronder:
1. het zou moeten lukken toch met mij aangekleedde Skoda Superb?
@Antera 2. wat bedoel je eigenlijk met nerveus en 2 settings?
3de: voor hoeveel wou je de lane assist activeren?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@oco1979 Ik woon ook zo'n 100 km van de Belgische grens, maar zonder probleem begrepen. Komt misschien omdat ik vanmiddag op een detailing clinic een vijftal Vlamingen heb gesproken (op mijn groep van 9 waren zelfs 4 Vlamingen), dus had vandaag al wat geoefend. :D
 
iedereen bedankt voor zijn reactie..
Ik heb ook inderdaad een DSG automaat.

Ik heb zelf ook de VCDS kabel en heb hiervoor op mijn audi a3 limo allerlij settings aangepast.

Ik wou de Lane asisst voor Skoda dus ook aanpassen, vragen hieronder:
1. het zou moeten lukken toch met mij aangekleedde Skoda Superb?
@Antera 2. wat bedoel je eigenlijk met nerveus en 2 settings?
3de: voor hoeveel wou je de lane assist activeren?
 

Antera

Donateur
Hierbij de antwoord op je vragen

Ik wou de Lane asisst voor Skoda dus ook aanpassen, vragen hieronder:
1. het zou moeten lukken toch met mij aangekleedde Skoda Superb? YEP
@Antera 2. wat bedoel je eigenlijk met nerveus en 2 settings? Dat kan ik je laten zien als ik het programmeer voor je.
3de: voor hoeveel wou je de lane assist activeren? De kosten hiervoor zijn € 50
 
Ik kan Lane assist activeren voor je indien gewenst. Je hebt namelijk wel de camera. Nerveus is niet helemaal waar want er zijn 2 instel mogelijkheden waardoor hij niet zo nerveus is omdat er mee bewegingsvrijheid is. Dit laat ik je allemaal zien als ik het voor je moet activeren. Hiervoor moet je alleen even langs breda komen :-). Via whatsapp of telefonisch kan je me bereiken op onderstaand nummer

Hi @Antera ik heb LA en ben benieuwd welke 2 instel mogelijkheden je bedoel, waar en hoe kan ik dat instellen?
 

Antera

Donateur
U heeft al antwoord gehad via PB maar dit is dan een instelling in je menu wel of niet de lijntjes opzoeken
 
Bovenaan Onderaan