Lane assist via obd11 werkt niet.

Wolf75

Senior Member
Ik heb geprobeerd met een OBD11 mijn lane assist te activeren. Voorheen had ik nog geen lane assist in mijn display staan en na het overmaken van 100 credits naar de OBD11 kreeg ik hem wel in het display van de auto. Wil ik hem activeren/aanvinken dan krijg ik de melding dat hij momenteel niet beschikbaar is. Volgens de OBD11 zou ik hem niet met draaiende motor mogen activeren.
Weet iemand wat ik verkeerd doe of waar het mis gaat? IMG-20221228-WA0003.jpg 20221228_204237.jpg

Antera

Donateur
Dit klopt. Als eerste doe niks met OBD11 app en zeker niet met de 1 click apps. Deze zijn zeker niet feilloos en verzorgen wel eens klachten met no return.

Heb je een camera want geen driehoekscamera in de voorruit zorgt ervoor dat het niet kan werken.

Heb je die en nog niet werkend kom even langs dan zorg ik dat het werkt ;)

Wolf75

Senior Member
Mijn broer heeft mij inderdaad geholpen met de 1 click op de OBDII app, zo heeft hij ook verschillende opties vrij gemaakt op mijn Audi Q3, zonder problemen. Ik hoop dat het nog op te lossen is.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik een camera in mijn raam heb. Ik heb geen camera beelden op mijn scherm maar alleen animatie beelden op mijn scherm. Auto heeft ACC en parkpilot als optie, mocht jou dat iets meer helpen met mijn probleem.

Antera

Donateur
Daarom dus niet zomaar klikken met OBD11 je zal de eerste niet zijn die langs moet komen om de ellende te herstellen ;)

Camera heb je alleen als een driehoekscamera in je voorruit hebt zitten aan de buitenkant gezien vlak bij de spiegel

hemi24

Forumguru
ACC maakt gebruik van radar en parkpilot gebruikt de ultrasone sensoren in de bumper…

Vraag is dus: heb je de benodigde camera aan boord of niet..?

Bovenaan Onderaan