Land Rover Discovery 3 V8 4.4 HSE

Op uitnodiging van Land Rover hebben wij gisteren proefgereden in deze wagen. Eerst met een instructeur over een speciale trailer. Stijl omhoog en bovenaan een wip waarbij de wagen naar voren kantelt en dan weer stijl naar beneden waarbij de hill descent control werd gedemonstreerd. Dan overeen heel schuine stukje bestrating. ook over een trailer waarbij werd gedemonstreerd hoe groot die wieluitslagen zijn en als laatste een demonstratie van tractiecontrole en sperdifferentieel. Van buiten zag het er heel spannend uit, van binnen merk je er haast niets van. Wat een wagen!
Toen zelf een uurtje mogen sturen. Op vrijwel elk wegdek fantastisch! Of je nu over de snelweg gaat of over heel slechte weg, je zoeft naar je bestemming!
Wij zijn heel erg onder de indruk van deze wagen...
Nog eventjes sparen.
En dromen...
 

Exciter

Administrator
Ik wil je pret niet bederven, maar op de zaak hadden we twee Land Rovers (dan wel de Freelander).

De ene is na 100.000 kilometer abrupt door de leasemaatschappij afgeschaft wegens enorm hoge onderhouds kosten, de tweede gaat er nu met 60.000 km ook uit.

Of de Discovery ook zo storinggevoelig is, weet ik niet.

Wel, de klantvriendelijkheid bij de dealer in Amsterdam liet het echt afweten. Er zijn zelfs klachtenbrieven heen gegaan.

Voor mij geen Land Rover meer...
 

Frankie

Actief lid
ik ben geen Land Rover expert!!!, maar ik weet wel dat de kwaliteit van de Freelanders veel lager was/is(?) dan van de overige modellen (ook b.v. issues met roestvorming). Is blijkbaar met de facelift ook al verbeterd en er komt weer een heel nieuwe aan. Met name de Discovery en de Defenders zijn heel betrouwbaar. Volgens mij is de kwalitiet van de Range Rover enorm gestegen met de recentere modellen. Dus om kwaliteits issues zou ik me niet al te grote zorgen maken. Wel om de looks
wink.gif
ik vind hem n.l. niet zo heel mooi. Wel imposant, maar toch...
 
De Freelander is een model dat ontwikkeld werd nog voordat BMW eigenaar werd van Land Rover. Binnenkort wordt de Freelander vervangen door een nieuw type.
De Range Rover is ontwikkeld onder BMW. Het platform (chassis en electronica) kent veel overeenkomsten met de BMW X5 (huidige type, er komt een nieuwe X5). Toen Ford eigenaar werd van Land Rover zijn langzaam alle BMW motoren (V8 benzine en R6 diesel) vervangen door andere motoren. De V8 benzine komt van Jaguar, de V6 diesel van Ford-PSA.
De Disco 3 is geheel onder Ford ontwikkeld, net als de Range Rover Sport, en heeft dus van begin af deze motoren.
Het mooie van de Disco 3 is dat deze een derde zitrij heeft. Er kunnen dus 7 personen mee.
De Range Rover is dus duurder dan de Disco 3, minder ruim en gebaseerd op een ouder platform.
Evengoed heb ik als ik deze wagen wil aanschaffen nog een extra bank nodig, de Rabobank...
 
Bovenaan Onderaan