Lampjes mistlampen voor

Delions

Nieuw lid
Ik ben bij een Skodadealer in Delft geweest om te vragen welke lampjes er in de mistlampen voor moeten.
Men wist alleen het typenummer te melden van het lampje, maar konden niet zeggen welke lampjes dat waren of ze wilden er geen moeite voor doen.
Ik weet echt niet meer welk lampje erin moet en met hoeveel voltage.
Nu heb ik de volgende lampjes liggen: P21W met 24 Volt, maar weet niet of dat de goede zijn.

Wie helpt met uit de brand?
Ik heb een Skoda Superb Station uit 2011.
 

Eltjo

Forumguru
Sowieso geen 24V ! Auto installaties zijn op old old-timers na allemaal 12V, 24V is voor vrachtwagens.
H8 mag het zijn dus.

Maar zijn ze wel stuk? Kan natuurlijk, maar hoe vaak heb je mistlampen aan? Misschien een contactprobleem?
Ik had na > 275dkm de lampjes vervangen, maar ze oude deden het gewoon nog.

Gezien je vraag, weet je hoe je ze eruit haalt?
Het is het kleine stuk rooster van ca. 10 cm breed naast de mistlamp ie er er met een ruk uittrekt beetpakkend aan de kant van de naad naar het meer open 1 meter lange rooster in het midden van de auto (zijn bek zeg maar).
Als je het roostertje er uit hebt zit er een lip aan de mistlamp die je indrukt waarmee de lamp naar buiten komt. Aan de buitenzijde van de auto haakt de lamp achter de bumper. Met een draaiende beweging haal je de lampunit er dus uit.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Mijn mistlampen voor staan best vaak aan, maar dan heten ze bochtenverlichting ;)

Wel raar van de Skodadealer, dit was maximaal 10 min werk voor ze geweest. Blijkbaar hadden ze er geen zin in...
 

Tees

Donateur
In mijn geval ook overdag, want ik heb geen autoschakelaar (en wel altijd licht aan overdag). Ik denk trouwens dat vaak aan en uit schakelen slechter is voor een (halogeen)lamp dan langdurig aan.
 
Bovenaan Onderaan