Lampje zijknipperlicht vervangen. Hoe?

Orange860

Senior Member
Pffft... En daar brandde het lampje van mijn zijknipperlicht door. Vervangen blijkt niet zo makkelijk.

Ik krijg met geen mogelijkheid het vierkantje, glazen kapje van het zijscherm. Voorzichtig geprobeerd het ding met een schroevendraaiertje los te wrikken. Geen succes. Flosdraad erachter. Noppes. Bovendien: voor je het weet beschadig je de lak.

/forum/images/graemlins/confused.gif

In het serviceboekje staat dat ik even langs de dealer moet voor vervanging, maar ik ben eigenwijs en houd zaken graag in eigen hand.

Tips iemand?
 
Ik heb even in het boek 'Skoda Octavia, Jetzt helfe ich mir selbst' gekeken.

Het blijkt dat het vierkante knipperlichtje op het voorspatbord met een soort veertje vast zit dat achter het blikwerk klemt. Het veertje bevindt zicht aan de voorkant, dwz koplamp kant dat ingedrukt moet worden. Er wordt niet aangeven met wel gereedschap je dit moet doen maar ik denk dat je het met een precisieschroevendraaier het veertje kunt indrukken waarna je het lampen huisje er gekanteld kunt uithalen. Zoals je aangeeft ben je bang voor een lakbeschadiging. Het boekwerk geeft aan dat je 'Textilklebeband' moet aanbrengen om beschadiging te voorkomen.
 

Fabia

† In Memoriam
Slim ontworpen zeg /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif Had dat niet wat beter gekund?
 
Bovenaan Onderaan