Lampje Tractiecontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citigo Tour

Nieuw lid
Na het aanzetten van het contact branden op de display (eventjes) veel controle lampjes.
Maar eentje voor "tractiecontrole" zie ik er niet bij zitten. Weet iemand wat het plekje is
van dat lampje?
 

Citigo Tour

Nieuw lid
In het boekje staat een hele lijst met (mogelijke) lampjes. Maar niet waar ze zitten. 'k Ga er van uit dat er (standaard) tractie controle en een electrisch sperdifferentieel op elke Citigo zit. Het is nl. geen optie.
 

FII TDI

Nieuw lid
Dat lampje zal boven het ABS lampje moeten zitten rechts naast het lampje van de airbag.
Wat ik nu kan zien is dat het lampje niet oplicht bij het starten.
 

Noord26

Forumguru
ABS en ESC (stabiliteitscontrole) zit wel op de Citigo. Maar ik vraag mij af of ESR (slipregeling)- wat je denk ik hier bedoeld- wel aanwezig is op deze auto? Zit er nergens een knopje ergens op de middenconsole, (of geeft de manual nergens aan) om het uit te schakelen? Als die er niet zit zal het er ook niet op zitten. Of ESC werkt hetzelfde als ESR..

Al die afkortingen tegenwoordig ook.
 

FII TDI

Nieuw lid
Deze systemen maken gebruik van dezelfde sensoren en hebben uiteindelijk hetzelfde doel: controle houden over de auto.
Ik ben met je eens dat het onder gladde omstandigheden wenselijk kan zijn om tractiecontrole uit te willen schakelen om de auto bijvoorbeeld uit de sneeuw te kunnen rijden/slippen.

Ik heb ook in de het instructieboekje geen aanwijzingen kunnen vinden over uitschakeling van dit systeem.
 

michelover

Forumguru
Volgens de handleiding van de Citigo gaat het lampje enkele seconden branden bij inschakelen van het contact. Dus niet starten.
Heb je dat al geprobeerd?
Dan heb je misschien wat meer tijd om te kijken waar het zit.

 

Citigo Tour

Nieuw lid
Well ... 'k Heb meerder malen het contact aan en uitgezet. Met en zonder te starten. Geen lampje
Traction Control te zien.
Met een willekeurige dealer gebeld of er op een Tour wel traction control zit. Volgens hem zit het
op alle Citigo's.
Dus van de week maar eens vragen aan m'n eigen dealer. Misschien zit er een contactje los? De
Citigo is nu 4 dagen in gebruik.
 

Citigo Tour

Nieuw lid
Vandaag bericht gekregen van de dealer. Er is mogelijk iets onjuists in de handleiding geslopen.
Dus geen apart lampje voor TC (Traction Control).
 

Noord26

Forumguru
Esp niet, maar alle auto's waar tractiecontrole op zit is het wenselijk om het in extreme situaties uit te kunnen zetten.
 

EdK

Forumguru
TCS oftewel traction control systeem is dmv knop uit te zetten
ESP is een vast gegeven en niet uit te zetten
 
Tractiecontrole is echt niet uit te schakelen, ik heb het boekje er op nageslagen en deze vermeldt nergens dat het wél kan. Of heb ik iets enorm gemist?
 

Rallye

Forumguru
Je zou toch ook moeten kunnen merken of je echt wel tractiecontrole hebt. Rij eens vol gas weg, bij voorkeur op een gladde ondergrond. Neemt de auto zelf gas terug, gaat er toch ergens iets knipperen?

Ik heb ooit een keer de tractiecontrole uitgezet (helling met nat gras). Anders was ik niet weggekomen.
 
Speciaal voor jullie heb ik vandaag even getest of ik echt ESP en tractiecontrole heb. Het antwoord is: ja!

Bij de tractiecontrole begon er een lampje te knipperen in het dashboard. Bij de ESP weet ik het eerlijkgezegt niet, wel merkte ik dat de auto gas terug nam / remde.
 

Antera

Donateur
duidelijk dus. wel aanwezig en zo kom je er snel achter of er lampjes voor zitten. Al heb ik zelfs bij mijn O1 nooit het lampje zien oplichten met het contact aan zetten wel andere lampjes
 

Noord26

Forumguru
Appart dat je hem niet uit kunt zetten. Kan mij overigens niet herinneren wanneer ik het voor laatst nodig heb gehad om het uit te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan