Lampje motormanagement brandt

spieker

Nieuw lid
Skoda octavia 2,0 lpg bj2002 het lampje begon onderweg spontaan te branden
volgende dag naar de garage en uit laten lezen,
volgens de monteur de kattelisator en de andere monteur de lambdasonde zeg het maar ik ben geen monteur.
dus onduidelijk.
De auto loopt goed je merkt er niks aan . stottert niet , loopt gewoon netjes.
Monteur had wel opgemerkt dat te rijk mengsel, melding volgens uitlezen computer.
Het lampje brand. resetten dan gaat het een dag of drie goed en dan brand het lampje weer.
je merkt niks maar zeer irritant.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, voordat ik van alles ga vervangen,
M.V.G. Spieker
 

Tonno

Actief lid
Wat de monteur al zegt, volgens de metingen is het mengsel te rijk.
Merk je dit ook aan het verbruik, wat ineens hoger ligt ?
Het kan dus gewoon een foute meting zijn (kapotte sensor) het makkelijkste om achter te komen, lijkt mij vervangen.
En wat de Kat. betreft, die zit naar mijn weten achter de sensor, dus kapot of niet heeft weinig invloed op het geheel, maar wel voor de APK.
 

Mark

Banned
Het kan ook aan de lpg instalatie liggen die een foute waarde doorgeeft en dat daardoor het motormanagement lampje gaat branden!
 

Antera

Donateur
gaat in eerste instantie maar uit van de lambda en dat zal ook aangegeven zijn vermoed ik en ook welke die voor of na de kat en ik vermoed na aanleiding van jouw verhaal S2
 
Ik heb ditzelfde probleem in mijn O1 2.0ltr.
Dus geen gas.
qua rijgedrag merk je niets.
Volgens analyse geeft hij de foutmelding op de 2e bank van het blok
ik heb nu voor de 3e keer laten resetten, ze gaven mij juist de tip om wat rijkere benzine te tanken.
Omdat ik meestal Tango tank.
Meestal na 2 maanden springt het lampje weer aan.
we tanken altijd al deze brandstof, dus trijfel ik een beetje aan
Hij wou gelijk een afspraak maken voor nauwkerige controle,zou ook de lambda sonde kunnen zijn.
Eerst maar ff aankijken met rijkere benzine.
 

Antera

Donateur