Lampje footwell bijrijder vervangen...hoe gaat dit er uit?

haassie

Forumguru
Het lampje in de bijrijder voetruimte heeft het begeven. Even snel gekeken, maar zag zo een twee drie niet hoe het houdertje/glaasje kunt demonteren. Zit redelijk vast.

Iemand een tip of link hoe je dit eruit krijgt zonder te veel plastic te molesteren?
 

JeSko

Forumguru
Fijne platte schroevendraaier, daarmee had ik ze er zo uit, er zit als het goed is een kleine inkeping aan één zijde van het glaasje, hier drukte ik de schroevendraaier in, en zo kan je het glaasje loswrikken langs één zijde, waarna het vanzelf losklikt.

aviary-image-1601490874492.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Dat lampje zit aan de bijrijders kant om één of andere reden gedraaid, en niet recht, heb er ook veel zweet en tranen voor gelaten, schroevendraaier onder het lipje en dan de svhroevendraaier een kwartslag draaien zodat je het lipje omhoog knikt. Inderdaad geen makkie maar het zou zo moeten lukken.
 

haassie

Forumguru
Heb het zaterdag even snel geprobeerd maar snel opgegeven vanwege de regen die op plekken kwam waar je het liever niet hebt hahaha. Je moet als een waar slangenmens eronder kruipen....dit is het stukje souplesse binnen de brute kracht haha. Binnenkort als het een keer droog is nogmaals proberen. Om die kwartslag te kunnen draaien moet de schroevendraaien echt van een heel fijn formaat zijn, niet veel ruimte tussen behuizing en lipje.
 

Tees

Donateur
Hier hetzelfde, maar dan met de kofferbakverlichting. Was ook een kapotte diode! Voor 10 cent te koop bij een electronicawinkel, terwijl een nieuwe unit ergens tussen de 10 en 20 euro is :jaja:
 

haassie

Forumguru
Wat een miserabel ding is dat zeg. Geen beweging in! Volgens mij heb ik ook een ander glaasje.plastic eromheen wordt er niet mooier van...

@VAG-man dat schuiven kan gewoon zonder bekleding weg te halen onder je dashboard?
 

EdK

Forumguru
Zit je soms te trekken aan de kant waar ook de stekker zit ?
Want dan kun je het inderdaad schudden dat die er uit komt
 

JeSko

Forumguru
@haassie

Zou je er eens een foto van kunnen nemen? Als het hetzelfde lampje is als bij mijn S2, wat ik wel verwacht, moet er zeker geen bekleding los, zoals @VAG-man zegt beetje naar opzij duwen en helpen met de schroevendraaier, en dan komt het wat open te staan, zo deed ik het in combinatie met het wrikken van een platte schroevendraaier. Maar was inderdaad een rotklus hoor!!
 

haassie

Forumguru
Bij deze de foto...heb een klein plat schroevendraaiertje gebruikt nadat ik het met een aardappelmesje heb geprobeerd vandaar de sporen...heb het aan de voorkant geprobeerd waar een soort van lipje zichtbaar is??
 

Bijlagen

  • 066495B6-57A0-4DAD-B7B6-B0C624B158DF.jpeg
    066495B6-57A0-4DAD-B7B6-B0C624B158DF.jpeg
    548,9 KB · Weergaven: 62
  • B9422249-A607-48F9-913B-714C8466B981.jpeg
    B9422249-A607-48F9-913B-714C8466B981.jpeg
    462,1 KB · Weergaven: 62
  • AD1C0DC3-A4D0-4408-928F-1049BC627DD3.jpeg
    AD1C0DC3-A4D0-4408-928F-1049BC627DD3.jpeg
    559,4 KB · Weergaven: 53

Jee13

Forumguru
Je hebt de boel al aardig indrukt zo, gelukkig zie je dit niet...

Ik zou iets grotere platte schroevendraaier gebruiken als deze zo vast zit.
De kant waar je de meeste schade hebt gemaakt is volgens mij wel de kant waar je m los moet wippen.

Evt maak je klein hefboompje met een verfroerhoutje, dan blijft alles nog beetje heel.
Je moet dan opwippen en niet draaien met de schroevendraaier
 

JeSko

Forumguru
Klopt daar moet het ook gebeuren, althans bij mij kwam het langs daar los, bizar dat uw lamphouder niet wilt loskomen... zoals in het filmpje zouden ze moeten loskomen, ook zonder de tools die de man in de video gebruikt.

 
Bovenaan Onderaan