Lampje Airbag blijft branden

Gieliovd

Forumguru
Als volgt:

Sleutel in contact, contact op stand 1, achterklep openen, brandstofdeurtje openen, 3 keer om de auto lopen, 2 keer tegen de band schoppen, gaan zitten en de deur sluiten.

Gegarandeerd dat het lampje nog brandt!

;) Sorry....

Succes!
 

janml

Nieuw lid
Haha!! Het was natuurlijk wel een beetje uitlokken natuurlijk met zulke reacties, cool.
Ben op zoek naar meer!!

In een mijn xantia van 'vroeger' had je een multisteker, waar je een schakelaartje op aan kon sluiten en dan op het display storingscodes kon uitlezen. Met dat zelfde schakelaartje kon je ook storingen resetten. Ik had gehoopt dat de skoda ook zoiets had..
 

EdK

Forumguru
Als volgt:

Sleutel in contact, contact op stand 1, achterklep openen, brandstofdeurtje openen, 3 keer om de auto lopen, 2 keer tegen de band schoppen, gaan zitten en de deur sluiten.

Gegarandeerd dat het lampje nog brandt!

;) Sorry....

Succes!


je vergat 1 belangrijk ding !! De airbags opblazen met de mond voor je wegrijd !! :D
 

Gieliovd

Forumguru
:)

Nee, even serieus. Er staat dus inderdaad een foutmelding in het systeem en die melding zal moeten worden uitgelezen middels de kabels en software daarvoor.
 

janml

Nieuw lid
hmm, jammer, ik zal dan toch maar eens voor het eerst naar de skodadealer stappen.
Trouwens, àls het lampje brand, zijn dan de airbags dan ook echt allemaal uitgeschakeld?
 

Ronnie

Forumguru
Wanneer het airbaglampje brandt zijn alle airbags uitgeschakeld, dit om eventuele "spontaniteitjes" te voorkomen.
Ik weet niet of je 1 of 2 airbags hebt, heb je bij het inbouwen ook misschien een stekkertje losgetrokken?
Misschien die van de passagiersairbag of een van de twee gordelspanners(alleen voorin)?
Wees voorzichtig met dit soort apparaten!!!!!
 

janml

Nieuw lid
Klopt, bij het inbouwen een steker lostgetrokken van de sleutelschakelaar van de passagier airbag. Dan functioneert de bestuurders airbag dus nog wel?
 

Peter_Octavia

Forumguru
Klopt, bij het inbouwen een steker lostgetrokken van de sleutelschakelaar van de passagier airbag. Dan functioneert de bestuurders airbag dus nog wel?


Heb precies hetzelfde gehad bij de inbouw van mijn navigatie systeem. Ook dit stekkertje los gehad. Echter zolang je de auto niet op contact zet is er niks aan de hand. Echter wou natuurlijk eerst zeker weten of navigatie werkte voordat ik alles weer terug monteerde... en dat moet je dus niet doen. Doe je voortijd alle stekkers weer terug had je geen airbag storing gehad.

Let op... Geen enkele airbag werkt nu!!!

Zit niks anders op dan even langs de dealer te gaan.

Bij mijn vorige auto (Stilo Abarth) kon je wel zelf een airbag storing verhelpen... kwestie van diverse stekkers nalopen... en meestal was de storing dan weer weg.
 

Ronnie

Forumguru
Je kunt (bij werkzaamheden aan de auto op contact) het voorkomen door een "dummy" stekker te plaatsen.
Of je zet een weerstandje van 2,7 ohm (niet meer, niet minder!!) in serie met een condensator van 0,47 uF over de stekker heen, dan "denkt" de airbagmodule dat alles o.k. is.
 

reeseend

Forumguru
In het verleden ook al eens het dashboardkastje los gehad voor een papiertje in de aanjager onder het dashboard. Na het terugplaatsen van alles ging ook bij mij het lampje van de airbag branden. Langsgeweest bij de skodadealer en die hebben middels de computer het lampje gerest. De computer van de auto blijft dit namelijk onthouden totdat dit gereset is.
 

fireben

Forumguru
weet iemand het er is een nieuwe accu ingegaan maar nu blijft het lampje van de airbag branden pfff van de skoda fabia 1 van bj 2000 hoe kan je dit uitzetten ???:bloos:
 

Bal

Nieuw lid
Onlangs ook bij mijn skoda fabia de airbag storing blijven branden. Ik zag een stekkerverbinding zitten onder het passagierstoel. Welke verbindingen moeten aan elkaar gesoldeerd worden om de storing te wissen?
 

Bijlagen

  • AC8DD853-F1DA-48E2-BB61-DDEDF69DDC54.jpeg
    AC8DD853-F1DA-48E2-BB61-DDEDF69DDC54.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan