lampen tunnelstand

Remco28

Actief lid
Ik weet niet of jullie dit ook hebben,maar een beetje vroeg in de avond en 's morgens als het net licht wordt dan gaan mijn lampen aan en dan weer uit enzovoort.
Dan doe ik hem maar handmatig uit,naar mijn inziends is dit alleen handig als je een lange tunnelinrijdt.
Wie heeft dit ook?

Logic

Actief lid
Gewoon laten instellen dat ze altijd aanstaan, is verreweg het veiligst. Ik wil niks anders meer.

Dat heb je in grensgevallen als iets automatisch gaat, als je overdag onder een viaduct door gaat, gaat ‘ie ook aan en uit.
Bij automatische zonwering met een lichtcel heb dat ook wel, al zit hier een vertraging in van ca. 8 minuten bij het in/uitgaan.
Je zou hier bij het uitgaan van het licht een vertraging moeten hebben van een x aantal minuten. Ik weet niet of dit instelbaar is.

Matra_Murena

Actief lid
Waarom niet gewaan de lampen in de stand "aan" zetten en nooit meer aan de knop zitten. Staan ze mooi altijd aan, veiliger voor jou en je medeweggebruikers!

Karstieman

Forumguru
Die stand regelt toch ook je coming en leaving home functies?
Dan snap ik wel dat hij de schakelaar erop laat staan. /forum/images/graemlins/tongue.gif

Droopy

Actief lid
Ik begreep van Wiseguy dat de coming en leaving home functie los van de tunnelstand staan, en dat inderdaad als je de lampen aan laat deze uit gaan als je het contact af zet. Klinkt als een schakelaar die je een keer aan zet en daarna nooit meer uit.

Wiseguy

Actief lid
Droopy, dat is inderdaad correct. Ik heb mijn licht gewoon altijd aan staan... zodra ik de auto op slot doe, dan blijven mijn lampen nog even aan (coming home functie). Wanneer ik de auto open doe als de auto een tijdje op slot is geweest, dan gaan de lichten en instapverlichting ook netjes aan (leaving home functie).

Gewoon op de stand "Aan" laten staan... dan werkt het perfect... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan