Lamp kofferbak los

rampie

Senior Member
Heren,

enkele dagen geleden heb ik ontdekt dat het kooferbaklampje kon gebruikt worden als zaklamp. Vanaf het eerste moment vondik dat dit nogal tamelijk stug vastzat en hard moest trekken om dit eruit te halen. Echter nooit echt tijd gehad om dit dieper te onderzoeken tot deze avond. Nu heb ik vastsgesteld dat de houder van het lampje niet volledig bevestigd zit aan het voorste deel van de kofferbak. In bijlage een foto van hoe het eruitziet. IMG_2446.jpg IMG_2449.JPG


Kan er mij iemand zeggen hoe ik aan de achterkant van dit onderdeel kan om het toch weer proper vast te zetten?

Alvast bedankt!!
 

aiva tco adoks

Forumguru
Hele bekleding er aan de zijkant afhalen.

Beginnen met de schroeven achterin de haakjes.
C-stijl loshalen.
Achterbank naar voren klappen. Stoffen deel naast de achterzitting loshalen.
Zo kom je al een heel eind, gaandeweg kun je zo het hele stoffen deel van de kofferbak loshalen en demonteren/monteren.
Is wel een klusje van een uurtje.
 

andrehj

Forumguru
Kleine correctie op bovenstaande:
  • Je moet niet de bekleding van de C-stijl loshalen, maar die van de D-stijl.
  • En let bij de stoffen kussens naast de achterbank goed op: Sommige S2's hebben daar air-bags in zitten! Verder moet je even goed kijken hoe die los moet. Volgens mij iets omhoog halen.
Als je dit nog nooit los hebt gehaald (en niet weet waar alle schroefjes verstopt zitten) red je dit echt niet in een uurtje.
 

brepus13

Forumguru
Bij mij zat hij ook los, ivm inbouwen trekhaak had ik alles los echter bleken er pinnetjes afgebroken te zijn. heb hem enigzins vast kunnen klemmen en blijf er nu zoveel mogelijk af. mocht ik hem wel eruit halen dan even voorzichtig doen ( met name ook terugplaatsen weer ). Echt veel werk is het niet om los te halen trouwens.
 

haassie

Forumguru
Bij mij zit hij niet los maar FLITST hij....de twee witte leds op de voorkant, dus ook nog best fel, schrik er niet meer vanmaar blijft heel irritant met name in het donker en wanneer de kofferbak niet afgedekt is....maar weer 50eu (nieuw) voor zo'n "handigheidje"....je leeft er maar mee, of het moet een standaard feature zijn van skoda hahaha
 

EdK

Forumguru
Zit je nog binnen de 2 jaar garantie ?
Want dan zou ik dat toch even lekker laten doen onder mom van garantie....:pieker:
 

rampie

Senior Member
Geen garantie :)

Zelf fixen icm met die airbag vind ik nogal risky of wordt dit tamelijk overroepen?
 

brepus13

Forumguru
In de kofferbak zit geen airbag? Gewoon de nodige schroefjes losmaken en je kunt het plastic waar de houder inzit kantelen naar voren zodat je er bij kan.
 

rampie

Senior Member
Volgens documentatie moet ik toch ook stukken lossen via achterbank of is dit niet nodig?
 

brepus13

Forumguru
Bij mijn weten hoef je alleen maar de bekleding van de kofferbak los te halen. Misschien nog een deel van de bekleding die er boven zit. Hij hoeft er niet eens uit eigenlijk. Als je hem iets naar binnen toe kan trekken dan kun je er bij. Je kan evt het hoekstuk onder de gordel losmaken. Hieronder zit ook geen airbag. Zit vast met 1 moertje onderzijde en verder een kunstig steekverbinding. Geen achterbank los of airbags! Kijk even naar de gelinkte pdf-jes.
Kijk anders even het filmpje hieronder. Rond de 11:00 begint ie in de kofferbak.


 

rampie

Senior Member
Bedankt allen voor de info. Heb hem ‘opengebroken’ en de onderdelen zitten weer mooi vastgeklikt. Hierdoor gaat het zaklampje er veel soepeler uit.

Wel niet 100% vlekkeloos verlopen want bij het terug in elkaar monteren is er een zwarts schroef door een miniem gaatje gevallen waardoor alles nu weer vastzit buiten 1 schroef.

Zal wel niet loskomen en de losliggende schroef zal wel zijn plaats vinden vermoed ik :)
 

EdK

Forumguru
en de losliggende schroef zal wel zijn plaats vinden vermoed ik :)
Alvast het antwoord over een rammel in je wagen !
Zoek dat schroefje wat je een tijdje terug hebt laten vallen , kans is groot dat die de rammel veroorzaakt die je hoort in je dashboardkastje....:pardon:
 
Bovenaan Onderaan