LAMP defect melding vouwwagen

Teddemans

Nieuw lid
Wanneer ik mijn vouwwagen aankoppel geeft de Octavia een foutmelding. Er zou een lamp defect zijn. Links achter wanneer ik de fout uitlees met VCDS zou defect zijn. Dit is echter niet het geval. War kan dit zijn?
 

Renkie

Forumguru
Slecht contact, vuil in stekker.
Lampje wat niet 100% is door troep of corrosie. Er wil ook nog wel eens vocht in een lampunit staan.

En wat ook nog wel eens gedaan werd voor de "normale" verlichting: links en rechts aan elkaar knopen. Immers: de lampjes moeten toch altijd branden.

Maar dat laatste zou je kunnen testen door de zekering van rechts los te trekken. Als links dan ook geen licht geeft op de aanhanger weet je hoe het zit :) (aanvulling: ook te testen met je parkeerlicht denk ik, is wat makkelijker)
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Wanneer ik mijn vouwwagen aankoppel geeft de Octavia een foutmelding. Er zou een lamp defect zijn. Links achter wanneer ik de fout uitlees met VCDS zou defect zijn. Dit is echter niet het geval. War kan dit zijn?


Verlichting van de aanhanger zijn beide lampjes aan een draad gekoppeld en niet elk afzonderlijk.
 

hemi24

Forumguru
Als ik moest gokken, inderdaad wat hiervoor al is geschreven : L+R van de aanhanger over één pool van de stekker...
 
Bovenaan Onderaan