Lamellen lucht/ventilatieroosters

Hallo allemaal!

Mijn naam is Patrick van der Horst.
Bij mijn Skoda Fabia zijn een aantal van die lange, platte lamellen afgeknapt.
Ze liggen los in het rooster en verstellen is niet meer mogelijk.

Weten jullie of deze lange platte plastic dingen ergens te verkrijgen zijn?

Vriendelijke groet,

Patrick van der Horst
www.patrickvanderhorst.nl
 

Cordoba

Forumguru
Patrick ik bij mijn Fabia gewoon een compleet middenrooster op de sloop gehaald. Mijn oude rooster heb ik gedemonteerd en van de 2 middenroosters, één goed reserve exemplaar gemaakt. Losse lamellen worden gewoon niet verkocht, en ook het verwisselen van de lamellen is niet iedereen gegeven: je hebt er wat handigheid, maar ook een zekere mate van voorzichtigheid voor nodig.

Ik weet niet welk rooster het probleem zit bij jou, je kan eventueel mijn reserverooster overnemen.

Overigens: Welkom Patrick :bloemen: . Misschien handig om het voorstelstukje (zonder de vraag dus) ook even te plaatsen in het Meet&greet deel, krijg je ook geen vragen meer om je voor te stellen.
 
Hallo Cordoba,

wat een snelle reaktie.
Handig ben ik wel , al zeg ik het zelf. Een paar van die lamellen overzetten moet me wel lukken:)
Het gaat om het rooster aan de bestuurderskant links naast het stuur.
Als ik hem over mag nemen van je dan zou dat geweldig zijn...
Geef maar aan wat het moet kosten :)
Ik ga dit weekend mijn profiel verder invullen en het voorstelstukje.
We hebben de auto nog geen week vandaar ;)

Groet,

Patrick van der Horst
www.patrickvanderhorst.nl
 

eriktv

Forumguru
Als de lamelletjes van de Octavia 1 hetzelfde zijn (weet iemand dit?) dan heb ik er nog wel één voor je liggen. Ik heb de rechterunit vervangen door het linkerdeel van de middenunit en daardoor de losse onderdelen over.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een rooster van de middenroosters over, maar volgens mij hebben die een andere lengte. Ik weet niet in welke regio je woont, anders kun je zelf een rooster op de sloop scoren, (eventueel een beschadigd rooster) en de roosters verwisselen, of van 2 rooster één goed rooster maken.

Je kunt Fabia's op de sloop vinden via dit linkje (let er op dat je op deze site op demontage auto's zoekt, en niet op schade auto's (schade auto's worden alleen in zijn geheel verkocht, om weer opgeknapt te worden).

Zoeken op:
- demontage auto's
- Skoda
- Fabia
- t/m bouwjaar 2007 (vanaf najaar 2007 is er de Fabia II en dan kan het wel eens niet passen)
- ik heb destijds ook op interieurfoto's gezocht om een beetje behoorlijk exemplaar te vinden (en niet voor jan met de korte achternaam naar een sloper te rijden), en ook even vooraf bellen om te checken of het onderdeel nog aanwezig is, en niet vorige week is verkocht.

Ik zal ook even checken of de roosters in het midden en aan de buitenkant identiek zijn qua lamellen.
 

Joske

Forumguru
Nieuw kost het €39 bij je dealer (ik heb bouwjaar 2005 genomen voor de gemakkelijkheid)

6Y081970147H (= links exemplaar)

of eens zoeken op het WWW naar een aanbieder van dit artikel

(alé, ik denk toch dat we dit bedoelen ;) )
 
Dank allemaal voor het meedenken.
Ik ga eens even goed op zoek. De hele unit is niet nodig. Enkel 4 van de lamellen heb ik maar nodig.
Ik zal ook eens kijken in Tjechië, daar heb ik de nieuwe logo's ook gekocht.
 

Desperado

Forumguru
Ik had ook alleen wat lamellen nodig, maar en nieuwe unit was veel makkelijker en voor wat het kostte vond ik het ook wel best.
 

Skodafabia2001

Nieuw lid
Ik zou graag willen weten hoe ik dat roostersetje moet demonteren. Ook bij mij aan de linkerzijde een lamel losgeraakt. Maar nadat ik die heb weggehaald draaien de andere lamelletjes niet meer open en dicht. Ik denk dus dat ik dat gehele luchtrooster moet vervangen. Iemand een tip?
 

guusd

Nieuw lid
Weet iemand een goed adres waar je zo'n rooster ( in Tjechie) kunt bestellen?
Bij mij is de rechtsvoor kapot en wil deze wel vervangen voor een nieuwe.

Als iemand er 1 heeft liggen wil ik deze ook wel overnemen.
 
Gewoon naar de sloop in je eigen regio.

Destijds heb ik alle roosters vervangen. In mijn geval heeft mij dat niks gekost. De roosters kun je eraf klikken, in totaal 5 a 10min werk. Het stelt niks voor. Roosters zitten met een metalen klem geklikt in het dashboard. met een platte schroevendraaier aan beide zijden rooster omhoog wippen en zo kun je het hele unit eruit halen.

Punt van de schroevendraaier inwikkelen met een doekje om schade aan dashboard te voorkomen.

Let wel op bij het loshalen van de rooster in het middenconsole. Het knopje van je alarmlichten is ook in het rooster ingebouwd, die weer verbonden is met een stekker (kabel is erg kort) dus niet te hard eruit trekken, maar eerst stekkertje loskoppelen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Punt van de schroevendraaier inwikkelen met een doekje om schade aan dashboard te voorkomen
Ga alsjeblieft niet klooien met een schroevendraaier al is die ingetaped of ingewikkeld met een doekje !
Voor een paar euro bestel je bij een Ali of voor wat meer euro's koop je ze ook in nederland een kunststof spatelset als onderstaande foto:

demontageset-6-delig.jpg
 
Bovenaan Onderaan