Lakverzegeling (Protech/Permagard)

elcocheSKODA

Actief lid
Heeft iemand van jullie ervaring met lakverzegeling zoals Protech of Permagard aanbieden?
Zo ja, hoe is deze ervaring?
 

john

Lid
heb destijds mijn auto laten behandelen met flon 4000
is me wel goed bevallen
als ik het nu weer laat doen met mijn nieuwe 206 sw dan kost het me 195 euro
wat moet jij ervoor betalen bij protech , en welke auto
gr john
 

Henny

Actief lid
Hoezo Higgy? Ik snap het niet. Je probeerde alleen maar in kontakt te komen toch, of mis ik wat?
Ervaring met de behandeling?

In de Autokampioen heeft een hele tijd terug eens een artikel gestaan erover. Misschien dat dat via de ANWB te vinden is of dat zij kunnen adviseren.
Weet de uitkomst van het artikel niet meer, maar zij hebben het toentertijd getest.
Ben zelf ook benieuwd ernaar i.v.m. nieuwe auto. Hoofdbedrijf in Tilburg zover ik me herinner, maar en systeem werd door meerdere bedrijven over het land uitgevoerd.
 

john

Lid
heb een offerte aangevraagd , lees maar eens wat het kost
is niet normaal toch
gr john

Geachte heer/mevrouw
Bedankt voor uw belangstelling voor een protechbehandeling. Als het om een nieuwe auto gaat ( de auto mag niet ouder zijn dan 3 maanden, of niet meer dan 5000 km.Gereden hebben), de behandeling kost dan €446,- Gaat het om een gebruikte auto dan kost de behandeling € 560,- ( deze prijs is wel onder voorbehoud ) In beide gevallen, omdat het om een stationcar gaat komt er een bedrag bij van € 54,- Tevens kunt u, als U lichtmetalen velgen heeft, ook deze laten behandelen met protech. De wielen kunt u dan makkelijker reinigen. De kosten van deze behandeling kost € 113,- extra. De wielen worden gedemonteerd zodat de binnenkant ook behandeld wordt.

Voor een afspraak kunt u in principe vanaf volgend week terecht, U kunt dan het beste wel even een telefonische afspraak maken, Een behandeling kost namelijk een



Hele werkdag.

Met vriendelijke groet,
Hans van de Worp Car Protection Zwolle
 

john

Lid
wat je ook kunt doen is naar de site www.flon4000.nl gaan
deze behandeling heb ik destijds met mijn fabia gedaan
werkt ook prima , hoefde de auto niet meer te poetsen en er hecht veel minder aan en wassen gaat heel gemakkelijk
gr john
p.s voor mijn nieuwe peugeot 206sw moet ik 195 euro betalen
 

Fabia

† In Memoriam
Daar heb ik een tijdje geleden een offerte van gekregen voor een Skoda Fabia:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw offerte aanvraag, doen wij u hierbij een
prijsaanbieding toekomen.

De prijs voor een flon 4000 lakpantser behandeling totaal zal €250,00
bedragen.(interieur en exterieur)
De prijs voor een flon 4000 lakpantser behandeling exterieur zal €195,00
bedragen.
Deze prijzen zijn inclusief € 2,50 milieuheffing en 19% BTW.

Alle auto’s worden behandeld in onze vesteging aan de Platinastraat 54
te Zoetermeer.

Dus dat vind ik nogal meevallen en als ik mijn nieuwe Fabia heb zal ik zeer waarschijnlijk laten behandelen met Flon 4000.
 

Henny

Actief lid
Bij Protech zit er een onderhoudsset bij voor ongeveer 8 wasbeurten.
Bij Flon 4000 moet je die apart kopen.
Maar ik dacht eigenlijk dat je bij Protech alleen maar hoefde te wassen en niet met iets speciaals zoals bij Flon.
Kunnen wasstraten, na uitgebreid afspuiten?
 

Henny

Actief lid
Ik heb het nog eens nagevraagd bij de hoofdvestiging, i.v.m. mijn nieuwe O². De prijs is momenteel € 565,- voor de hatchback. Wasstraten worden afgeraden (borstels, eventueel die met zemen lappen). Borstelloze wasstraten gaan dan wel, voor b.v. de onderkant, pekel. Als wasstraten ruim water gebruiken is er minder kans op zand (van de vorige auto's) in de borstels of lappen.
Veel geld, maar als ik de auto hier afspuit in een washok, ben ik al zo'n € 8,- kwijt en daarna de wasstraat zo'n € 12,-. De waslaag van zo'n straat is toch over het algemeen wel bij 1 à 2 regenbuien weg. Als je dat dan zo'n 8 keer per jaar zou doen (ik kom denk ik aan meer) dan is dat al € 160,-. Protech is voor 5 jaar, dus € 113,-/jaar. Daar komt dan nog wel het afspuiten bij, maar was is niet meer nodig.
 
Bovenaan Onderaan