Captain Hook
Forumguru
Recentelijk heb ik mijn O2 verkocht. Daarin heb ik vijf jaar en ruim 180.000km doorgebracht. De nieuwe eigenaar roemde de staat waarin de auto verkeerde en dat de lak er zo fraai uitzag. En mijn auto is echt door heel Europa geweest, heeft miljoenen platgeslagen vliegen verslonden (dankzij de dijken in de polder), met hoge snelheden over de Autobahn gejaagd, duizenden kilometers op pekelwegen in de wintermaanden, etc.
Vrijwel altijd hand gewassen en ca. 1 x per jaar gepoetst met Dulon (2-componenten). Maar nooit de wasserij ingeweest als 'ie echt onder de modder zat. Altijd eerst goed afspuiten om te zorgen dat al dat zand/zout niet als polijstmiddel zou werken.
Mijn wasregime: eerst eventueel inweken van vliegen (met natte lappen), daarna goed afspuiten met de hogedrukspuit vervolgens met draaiende borstel wassen (wederom veel water) en dan met de hand een spons met Dulon shampoo. Nazemen met vaak uitgespoelde zeem om de auto droog en glanzend te krijgen. En nooit in de volle zon.
En het loont; de auto zag er altijd keurig uit en ook na vijf jaar droeg de uiterlijk goede staat bij aan de verkoopwaarde van de auto. :super:
Vrijwel altijd hand gewassen en ca. 1 x per jaar gepoetst met Dulon (2-componenten). Maar nooit de wasserij ingeweest als 'ie echt onder de modder zat. Altijd eerst goed afspuiten om te zorgen dat al dat zand/zout niet als polijstmiddel zou werken.
Mijn wasregime: eerst eventueel inweken van vliegen (met natte lappen), daarna goed afspuiten met de hogedrukspuit vervolgens met draaiende borstel wassen (wederom veel water) en dan met de hand een spons met Dulon shampoo. Nazemen met vaak uitgespoelde zeem om de auto droog en glanzend te krijgen. En nooit in de volle zon.
En het loont; de auto zag er altijd keurig uit en ook na vijf jaar droeg de uiterlijk goede staat bij aan de verkoopwaarde van de auto. :super: