Lak 'verdwijnt' rond parkeersensor

Vandaag na het wassen zag ik dat van mijn 3 weken jonge Fabia III onder de middelste parkeersensor in de achterbumper wat lak verdwenen is.
Is dit een vaker voorkomend fenomeen of ben ik de enige... :(

Sensor.jpg
 

Cordoba

Forumguru
:nailbiting: Nog niet eerder gezien. Alleen bij deze sensor of bij meer sensoren? (en dus geen poetsmiddel/wax die een witte vlek achterlaat?)
 

Cordoba

Forumguru
Ring is zwart (rubber). Verkleuring door aifoon :-) En, neen, het is geen wax. Het is duidelijk lak die ontbreekt.
Het is alleen bij de middelste sensor.

Lijkt me een kwestie dat er óf niet netjes gewerkt is bij het plaatsen van de sensor (spanning, waardoor de lak is gescheurd, en uiteindelijk losgekomen) of bij het spuiten in de fabriek is niet goed gewerkt (niet goed ontvet, of bijv. te dikke laklaag bij het gat, waardoor de sensor onder spanning in het gat zit.
 
Lijkt me een kwestie dat er óf niet netjes gewerkt is bij het plaatsen van de sensor (spanning, waardoor de lak is gescheurd, en uiteindelijk losgekomen) of bij het spuiten in de fabriek is niet goed gewerkt (niet goed ontvet, of bijv. te dikke laklaag bij het gat, waardoor de sensor onder spanning in het gat zit.

Dat lijkt me een zeer scherpe en juiste conclusie. Die zal ik morgen ook bij de dealer neerleggen.
Heb nog een vraag:

Het antraciete kunststof waarmee de portieren etc zijn bekleed is nogal gevoelig voor krassen die daarbij 'licht' opkleuren. Is er een goed product waarmee je die weer helemaal weg kunt poetsen?
 

Cordoba

Forumguru
Wegpoetsen gaat niet, alleen (veel) minder zichtbaar maken. Als je het over de binnenkant hebt zou ik Poorboys World Natural Look gebruiken, dat gebruik ik zelf ook voor alle plastic delen in het interieur. Verkrijgbaar in sprayflesje van 120 ml voor 8 euro of grotere flessen van 473 ml of 946 ml voor resp. 14 en 18 euro per fles. Eventueel na eerste behandeling een paar uur wachten en opnieuw behandelen voor maximaal resultaat.
 
Wegpoetsen gaat niet, alleen (veel) minder zichtbaar maken. Als je het over de binnenkant hebt zou ik Poorboys World Natural Look gebruiken, dat gebruik ik zelf ook voor alle plastic delen in het interieur. Verkrijgbaar in sprayflesje van 120 ml voor 8 euro of grotere flessen van 473 ml of 946 ml voor resp. 14 en 18 euro per fles. Eventueel na eerste behandeling een paar uur wachten en opnieuw behandelen voor maximaal resultaat.

Ga ik proberen. Moet je het product ook nog 'uitwrijven' ? Of juist niet?
 

peterrapid

Forumguru
Ik zou eerder voor een trim-restorer gaan van Meguiar's hebben op de meeting een staaltje gehad van PB en vorig weekend gebruikt en ik vond het maar niks.
 

Cordoba

Forumguru
Trim restorer is bedoeld voor de buitenkant, dat betekent in de praktijk dat het vaak meer glimt (is vettiger) en vooral meer water afstoot, maar ook meer kans op zwarte vegen op kleding die er langs komt.

@wat voor sample heb je precies gehad @peterrapid ?

Natural look gebruik ik als volgt:
- een aantal keren sprayen op het te behandelen oppervlak
- vervolgens met een microvezeldoek netjes verdelen en inwrijven
- na een aantal minuten met droge doek erover om overschot aan middel weg te halen, en glans en kleur netjes uniform te houden.

Volgens de omschrijving kun je natural look ook voor buitenkant en banden gebruiken, het gros van de detailers gebruikt het echter alleen voor het interieur.
 
Trim restorer is bedoeld voor de buitenkant, dat betekent in de praktijk dat het vaak meer glimt (is vettiger) en vooral meer water afstoot, maar ook meer kans op zwarte vegen op kleding die er langs komt.

@wat voor sample heb je precies gehad @peterrapid ?

Natural look gebruik ik als volgt:
- een aantal keren sprayen op het te behandelen oppervlak
- vervolgens met een microvezeldoek netjes verdelen en inwrijven
- na een aantal minuten met droge doek erover om overschot aan middel weg te halen, en glans en kleur netjes uniform te houden.

Volgens de omschrijving kun je natural look ook voor buitenkant en banden gebruiken, het gros van de detailers gebruikt het echter alleen voor het interieur.

Op de wikkel van Dash & Trim Restorer staat dat het niet vettig is. Het herstelt de donkere kleur van uw interieur, zowel dashboard als deurpanelen.
Lijkt me precies wat ik zocht ;)
 

Cordoba

Forumguru
Wat de fabrikant/verkoper zegt, vind ik altijd bijzaak, onverschillig of het TellSell of een andere organisatie betreft. Ik ga normaal af op eigen ervaring en reviews van anderen. Meguiar's produkten zijn standaard veel te duur voor wat ze bieden, maar over de kwaliteiten van Meguiar's Ultimate Protectant kan ik verder niets zeggen.
 
Lijkt me een kwestie dat er óf niet netjes gewerkt is bij het plaatsen van de sensor (spanning, waardoor de lak is gescheurd, en uiteindelijk losgekomen) of bij het spuiten in de fabriek is niet goed gewerkt (niet goed ontvet, of bijv. te dikke laklaag bij het gat, waardoor de sensor onder spanning in het gat zit.

Bumper wordt binnenkort bij Asca gedemonteerd en opnieuw gespoten.
 
Bovenaan Onderaan