Lak-onderhoud kodiaq

Xavier234

Senior Member
hoe onderhouden jullie jullie wagen?
Wordt deze in de wax gezet?
Werken jullie met een foamgun?
Zijn er die een ceramische coating hebben laten aanbrengen of een andere coating?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
 

Okki

Donateur
Ik heb geen Kodiaq (maar onderhoud is toch voor alle type's gelijk?)...maar na 2,5 jaar nog steeds niks aan de auto gedaan kwa "detailing"

Deed ik vloegel wel...maar heb er nu de kracht niet meer voor.
Ziet er (op het oog) nog keurig uit overigens (behalve de krassen in de achterruit)
 
D

Deleted member 26486

Indien nodig haal ik direct (dagelijks nu..) vogelpoep van de auto, 1x per week spuit ik het grove vuil er even af en de velgen reinig ik wekelijks met een handsopje autowasmiddel.

Ik heb geen foam gun, ik was 1x per 6 weken met de hand (netjes met 2 emmers en een grit) maar ga in de winter wel eens door de MacCarwash, juist ook voor de bodem. Insecten verwijder ik met een panty; krast niet en werkt top.

Auto is net 2 jaar oud, heb de DAP er nog niet op gehad, nog geen opvallende swirls of krassen te zien. Wel 3x per jaar even met de clay bar & quick detailer de lak reinigen en handmatig in een goede wax zetten, volstaat voor nu prima.

De velgen zet ik 2x per seizoen in de velgenwax, dan hecht het vuil niet.


Als je hier geen zin in hebt, of geen tijd of twijfel aan je kundigheid, dan kun je voor vele honderden € je auto professioneel laten glascoaten. Bij het aanbrengen van de glascoating worden glasdeeltjes geïmpregneerd in de lak van de auto. Hiermee wordt hardheid aan de lak toegevoegd doordat een beschermlaag wordt aangebracht die veel sterker is dan de lak zelf. Boomsappen en vogelpoep zullen minder snel invreten, de lak wordt beter bestand tegen krasvorming en een diepere glans van de lak wordt gerealiseerd.

Let op: het maakt je lak geen gepantserde vesting die tegen alles bestand is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan