Laatste software versie en updaten?

Hallo allemaal,

Ik lees hier van alles over software versies en de laatste versie draaien.
Als ik het juist heb zal de auto vanzelf de software updaten van zowel het systeem al van de navigatie, klopt dat?
En dat doet ie dan ofwel over de (huis) wifi ofwel via een ingebouwde data SIM?

Hoe weet ik of ik de laatste versie draai?

En kan, als dat niet de laatste versie is, ook zel zorgen dat de auto actief gaat zoeken naar de laatste versie?
(zoals bij een smartphone)

Groet en dank

jongetje

Forumguru
Ben je al eens door de boekjes en het menu heen gegaan?

Maar om toch wat te antwoorden, de kaarten worden alleen geüpdatet als je daar elk jaar voor betaald via een online abonnement. Anders kun je ze er ook handmatig opzetten, maar dat is mij niet gelukt.

De kaartenversie heb ik gevonden. Gebruik liever kaarten via CarPlay.
Ging me met name om software van de auto zelf (maar dat heb ik niet duidelijk opgeschreven zie ik).
Dank voor de reactie!

Mijn vraag is hoe ik kan weten wat de laatste software versie is en hoe ik eventueel een iodate kan triggeren?
Of moet sommige software van de auto altijd bij de dealer?

jongetje

Forumguru
Je zegt in een ander topic dat je 1803 hebt en dat is niet de laatste versie. Dan moet je naar je dealer om hem aan de computer tehangen voor updates. Al zijn niet alle dealers daar happig op. Kost veel tijd en als er iets fout gaat moeten ze dat oplossen.

EdK

Forumguru
Je zegt in een ander topic dat je 1803 hebt en dat is niet de laatste versie
Lekker verwarrend weer om meerdere topics hetzelfde bericht te zetten.....
Maar goed zoals gezegd neem contact op met @Rainesh , die kan je bijna zeker beter helpen dan welke dealer in je omgeving dan ook... :lezen:

Bovenaan Onderaan