Laatste sneeuw impressie (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Ik hoop dat dit de laatste sneeuw gaat worden, mijn auto moet nodig weer een poetsbeurt krijgen.
De zwarte kleur heeft wel zo'n ze voordeel, als de auto eenmaal vuil is, valt het bijna niet meer.
Mijn overgang naar zomeroutfit heb ik nu staan op vrijdag 1 maart, i can hardly wait ;)

23mvjpj.jpg
11w5ybs.jpg
242udfd.jpg


Zijn er nog meer leden, met foto's van hun vuile gepekelde Citigo ;) ??
 

Inge

Lid
Ziet er lekkere modderig uit.

Maar wanneer haal je je letters van de achterklep dan ziet hij er nog mooier uit!

Ik wacht ook met smart op beter weer - de mijne wil ook graag weer wat TLC.
 

Cordoba

Forumguru
Wel sneeuw foto's, maar niet van een Citigo:tongue: Op de portieren van de Faab kleven ook nog wat stukjes opgereden vuurwerkpapier. Morgen een roostervrije dag, dus de auto even wassen, en dan kan ik gelijk zien hoe veel effect de wheelwax heeft op de velgen, op het eerste gezicht zien die er nog vrij redelijk uit.
 

Cordoba

Forumguru
Van Autoglym, in een spuitbus. Als de velg schoon is, even inspuiten, en daarna alleen eventjes een doekje erover om de wax netjes te verdelen, en zeker te weten dat ie overal zit.

Foto uit mijn album elder op het forum:
23671-2rxin36.jpg
 

Hetzer

Forumguru
van het ijspaleis begin van de week

2py5f8y.jpg


tot het zonnetje aan het eind van de week ;)

29eknxe.jpg


Bij mij liggen de zomerbandjes erop, ik heb het helemaal gehad met die stalenvelgen en er komen meer zon dagen dan sneeuw dagen van af nu ;)
 

andrehj

Forumguru
Ik heb het helemaal gehad met die stalen velgen en er komen meer zon dagen dan sneeuw dagen van af nu ;)
Maar er is niemand die je verplicht je winterbanden om stalen velgen te leggen. Zeker gezien het kleine prijsverschil (LM velgen kosten vaak maar 25 euro extra, als je niet de allerduurste uitzoekt) vind ik LM velgen een logischer keus.
Bovendien heb je altijd nog de mogelijkheid om met een setje wieldoppen het uitzicht wat te verfraaien (al gaat het prijsverschil met LM velgen dan natuurlijk helemaal naar nul).
 

Hetzer

Forumguru
nee wieldoppen is helemaal niets ....
Ik had de stalen velgen met banden kadoo gekregen..
En als het echt sneeuwt, vind ik het niet erg met de stalen velgjes, maar na 5 maanden vind ik het wel welletjes ;)
 

Pendragon

Forumguru
Ik krijg altijd het idee dat mensen _willen_ laten zien dat ze met winterbanden rijden en daarom juist die stalen velgen hebben. Snap er niks van. Zomerbanden op prachtige LM velgen en dan winterbanden op die afgrijselijke stalen velgen en dan ook nog zonder doppen.....nee mij niet gezien. Ik heb trouwens nog nooit winterbanden gehad in NL. Vind het persoonlijk onzin, maar dat is een andere discussie. Maar als je ze dan wel hebt laat je auto er dan ook mooi uitzien. Waarom zou dat in de winter anders moeten zijn dan in de zomer.......
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik krijg altijd het idee dat mensen _willen_ laten zien dat ze met winterbanden rijden en daarom juist die stalen velgen hebben
Dat idee had ik voorheen ook altijd (mijn vorige auto was geleased, en daarbij werden de banden overgezet op de velgen), en nu blijkt het bij mij zelf gewoon een soort luiheid te zijn. In de zomer staat mijn auto op LM, niks bijzonders overigens, de 15" die standaard geleverd worden onder een Elegance uitvoering. In de winter staat ie op afgrijselijke zwarte stalen velgen, en ook nog zonder doppen. En hoewel ik het niet mooi vind stoort het me eerlijk gezegd ook niet.

Ik kan natuurlijk ook ergens een paar doppen bestellen en er op klikken, maar ik voel die behoefte nu eenmaal niet zo. En of ik wel of geen winterbanden heb vind ik zelf wel belangrijk, maar ik hoef dat niet zo nodig te laten zien. Maar als de mintekens weer helemaal verdwenen zijn uit de langetermijnstemperatuurvoorspellingen (en het is een uurtje droog in het weekend) gaan de zomerbanden er weer onder, dat zal wel ergens begin maart worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan natuurlijk ook ergens een paar doppen bestellen en er op klikken
Zo heb ik het jaren achter elkaar ook gedaan met meerdere opvolgende auto's, met dien verstande dat ik helemaal niet aan lichtmetaal hechtte en dus bij de Fabia had gekozen voor 8 (acht) stalen velgen met 4
winter- en 4 zomerbanden. En één stel wieldoppen natuurlijk.

Alleen: een maand of twee geleden was ik voor de derde keer opeens één wieldop kwijt. Terwijl ik toch ontzettend zeker weet dat ik die - net als de tweede die ik verloor - uitermate zorgvuldig had geplaatst na de eerste keer dat me dit was overkomen. Netjes schoongemaakt, veerring goed in positie, rondom mooi aangetikt, nog eens goed gevoeld en weer aangeklopt. Kortom: het kon niet netter - en toch weer eentje weg.

En toen was ik er ineens helemaal klaar mee. Dus in een vlaag van plotselinge besluitvaardigheid twee stel lichtmetaal aangeschaft, zomerbanden over laten zetten en 4 nieuwe winterbanden gekocht. Normaal gesproken had ik hiermee deze winter wel afgemaakt, maar nu het zo uitkwam toch maar gelijk nieuwe genomen.
Ik heb dus nu nog 7 stalen velgen over - de beste van de oude winterbanden ligt nl. op reserve - waarvan 3 met een winterband. En natuurlijk 3 wieldoppen, want daar begon het feest mee... :shocked:.
Heb alleen nog geen tijd en zin gehad om marktplaatsplaatjes te maken.
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-eye: je kunt natuurlijk 3 velgen los verkopen voor mensen die óf een beschadigde velg hebben, óf in plaats van de reparatieset, toch een gewoon reservewiel willen. Overigens was je die wieldop steeds van dezelfde velg verloren? Ik heb hetzelfde gehad: 2 keer de wieldop van mijn linkervoorwiel verloren. De eerste keer vloog ie op een rechte weg ineens tegen mijn buitenspiegel. Dop opgezocht, maar bleek dusdanig gebarsten en roestige onwillige klemmetjes, dat ie niet meer bruikbaar was. Vervolgens een andere set gekocht, en als extra zekerheid de stalen ring achter de dop zelfs met tie-raps aan de velg vastgezet. Na een aantal maanden was deze ook plotseling verdwenen, en de volgende dagen niet gespot op mijn dagelijkse woon-werk route. Dit was voor mij ook de reden om voor LM te gaan: geen gedoe meer met wieldoppen (in een ver verleden is het me ook al eens overkomen dat ik 's morgens bij mijn auto kwam en alle 4 de wieldoppen waren gestolen). Kortom, ik kick niet om LM-velgen, maar heb gewoon een bloedhekel aan het eeuwige geklooi met wieldoppen. Overigens 50 jaar terug met de metalen/chromen wieldoppen was het volgens mij niet anders, ook toen zag je ze af en toe langs de weg liggen, of zag je een auto rijden die een dop miste.
 

Canon-Eye

Forumguru
Twee keer hetzelfde wiel (links voor), eenmaal aan de rechterkant en dat zag ik dus niet onmiddellijk, want ik kom niet zo veel aan die kant.
Het is trouwens ook nog denkbaar dat iemand ze er een voor een vanaf heeft gejat - dat valt dan niet op als diefstal. Die zal dan nu wel de pest in hebben, want hij/zij komt er dus eentje te kort...

Ik heb het een jaar of 20 geleden ook een keer gehad. De toenmalige Audi 80 stond thuis altijd geparkeerd met de linkerdeur recht voor m'n tuinhekje. De rechterkant van die auto zag ik maar eens in de week, bij het tanken - en daar waren er twee tegelijk weg. Die vliegen er hoogstwaarschijnlijk niet allebei tegelijk af natuurlijk, dus die moeten haast wel gejat zijn. Alleen was dat een auto van de zaak dus kwam het niet uit mijn beurs - de laatste jaren echter wel...

Ik ga ze alle zeven verkopen, waarvan drie met winterbanden; niks bijzonders trouwens, 2 stuks met ca. 4 mm en eentje (van de achteras) met nog ietsje meer erop - maar als het weer wat lekkerder weer is zal ik de hele boel eens bevallig op het terras draperen, fotograferen en de profieldieptes precies opmeten. Voorlopig ligt het spul me uit de weg in de schuur.
Zoals gezegd, de andere band van de achteras heb ik in dienst genomen als volwaardig reservewiel. Zit nog een dikke 5mm profiel op, dus die moet me onder alle omstandigheden (zomer of winter) veilig thuis kunnen brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan